یک استاد حوزه تاکید کرد: رعایت حقوق افراد جامعه نسبت به یکدیگر باعث شادابی در جامعه و محیط خانواده می‌شود و یکی از دلایل عدم نشاط در جامعه رعایت نکردن حقوق متقابل افراد نسبت به یکدیگر است.
کد خبر: ۸۸۵۵۴۱۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،حجت الاسلام ویژه در جمع پایوران و بسیجیان سپاه ناحیه ابوذر در رابطه با حقوق متقابل افراد نسبت به یکدیگر و امامان معصوم (ع) گفت: مطمئنا امام نسبت به مردم وظایفی دارد و ما هم نسبت به ایشان وظایفی داریم یعنی حقوق متقابلی بین مردم و امامام معصوم علیه السلام وجود دارد.

وی افزود: از وظایف اصلی که در قرآن برای پیامبران و امامان(ع) ترسیم شده «یعلمهم و یزکیهم» است.

ویژه اظهار داشت: وظیفه اول ائمه(ع) آموزش چگونه زندگی کردن است. علمهم یعنی باید معلم باشند. علمی که قرار است امامان و پیامبران به ما آموزش بدهند علم چگونه زندگی کردن است که به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی می شود سبک زندگی و اختلاف ما با سایر مکاتب بشری اختلاف بر سر چگونه زندگی کردن است نه علوم بشری.   

وی بیان داشت: دغدغه شهید مطهری نیز به عنوان یک معلم، چگونه زندگی کردن است.

ویژه عنوان داشت: وظیفه دومی که برای امام0ع) ترسیم می شود یزکیهم یعنی بحث تربیت است.

وی اظهار داشت: از وظایف ما نسبت به امامان معرفت و پیروی است یعنی باید معرفت ما  نسبت به دین، نسبت به امام و نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر شود که مقصود از بمعرفتکم در زیارت عاشورا این است که دعا می کنیم که معرفتمان نسبت به امام بیشتر بشود. هر قدر معرفت ما نسبت به امام بیشتر شود مطالبات و درخواست هایمان از ائمه اطهار(ع) زیباتر خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر حق نماز را ادا بکنیم نماز هم نسبت به شما حقش را ادا خواهد کرد و اگر ما نماز را درست بخوانیم نماز هم شما را حفظ خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها