خبرهای داغ:
با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا)، سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با حضور اساتید، هنرمندان وصاحب‌نظران فرهنگی ۳۳ کشور اسلامی در تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۸۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این جشنواره که برای سومین بار از برنامه‌های مصوب شهرداری تبریز در تدارک فرهنگی سال است، با مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) سومین دوره برگزاری خود را آغاز کرد.

۱۵۰ هنرمند داخلی و ۸۰ هنرمند از ۳۳ کشور اسلامی با حضور در این جشنواره به مدت یک هفته، آخرین تجارب، دستاوردها و پژوهش‌های حوزه خلاقیت و صنایع دستی را در عرصه‌های هنرهای اسلامی را ارائه می‌دهند.

سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، از امروز ۱۴ اردیبهشت در محل مجموعه تاریخی دانشگاه هنر اسلامی آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت با پیگیری هشت نشست در موضوعات نگارگری، کاغذسازی، ابر و باد، صحافی، تذهیب،  خلاقیت و نوآوری، مطالعات تاریخی و میراث ناملموس، تجربه کشورهای آفریقایی در توسعه صنایع دستی ادامه خواهد داشت.

 در پایان این جشنواره، به ۳۰ اثر برگزیده در رشته های ده‌گانه شیشه، فلز، فرش، لباس سنتی، چرم، نگارگری، تذهیب و هنرهای تزیینی جایزه ای به میزان ۸۰ هزار دلار اهدا خواهد شد.
ارسال نظرات