بسیار جای تأسف دارد که برای رسیدن به اقبال دنیا حریم امام معصوم و مهربانی چون علی بن موسی الرضا(ع) آن هم در ام القرای تشیع این‌گونه به جسارت کشیده شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۳۴۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

این روزها برای ملت ایران روزهای مهم و سرنوشت سازی است.  تنور تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرم است. از مهمترین موضوعاتی که در امر تبلیغات مطرح است حفظ  شئون اسلام و انقلاب اسلامی است ، همان اصلی که شورای نگهبان هم به التزام عملی کاندیدا در راستای آن تأکید دارد. حفاظت و پاسداری از مقام شامخ ائمه اطهار(علیهم‌السلام) یکی از وظایفی است که می‌بایست همواره در دستور کار همه مسئولین و مدیران کشور باشد .  از سال 88 و فتنه‌ای که بازیگردان اصلی آن استکبار جهانی بود ، قبح‌شکنی‌ توهین و هتاکی به مقدسات همچون سریالی ناتمام ادامه پیدا کرد تا این دوره که یکی از ستادهای نامزدهای انتخاباتی در ایلام به ساحت مقدس امام رضا(ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت توهین و هتاکی کرد. جملات موهنی که در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و موجبات ناراحتی مردم مومن و عاشق اهل‌بیت و هیئتی‌ها را فراهم کرد. خبرنگار عقیق در این راستا با جمعی از وعاظ مطرح کشور درباره این اتفاق تلخ به گفت‌وگو نشست.

مشروح این گفت و گو ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

وظیفه جامعه اسلامی، هیئت‌ها، وعاظ و مبلغین در برابر چنین توهین‌هایی که به ساحت مقدس معصومین می شود چیست؟

رسول خدا(ص) فرمودند بیچاره باشد آن امتی که به خاطر رضایت خلق، خالق خودش را از خودش ناراضی قرار بدهد و خلق را از خود راضی! در این حال خدای متعال امور او را به مردم واگذار خواهد کرد. در عصر و شرایط کنونی که شخصیت اول جامعه اسلامی ما خود سکان‌دار فقه و فقاهت و مدافع ارزش‌های مقدس مذهب و مکتب تشیع است و مراجع عظام تقلید همگی خود به این اصل اعتراف دارند صیانت و حفاظت از حریم امام معصوم تعیین‌کننده سعادت دنیا و آخرت است.

دشمن از هر طرف آماده تخریب است

بسیار جای تأسف دارد که برای رسیدن به اقبال دنیا حریم امام معصوم و مهربانی چون علی بن موسی الرضا(ع) آن هم در ام القرای تشیع این‌گونه به جسارت کشیده شود. لذا به عنوان یک شاگرد مکتب امامت و ولایت به حسب وظیفه شرعی این توصیه را به تمام کاندیداها در این مقطع حساس که دشمن از هرطرف آماده برای تخریب است دارم که ضمن حفظ ارزش‌های اسلامی با خط قرمزهای این مذهب و آیین بازی نکنند. چراکه دست قهار حق تعالی خودش پاسخگو خواهد بود. از طرفی به جوانان پرشور حسینی در هیئات مذهبی توصیه می‌شود با تأسی به فرمایشات نبوی که فرمود «حسن البصیره بصیره علی دینه» و تأکیداتی که فرزندشان مقام عظمای ولایت در برهه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی این دیار به این اصل تأکید فرمودند با آگاهی هرچه بیشتر در حفاظت از خطوط قرمز مذهب دفاع جانانه کرده و جسارات شیطان صفتان و دست پلید دنیاطلبان ناآگاه را کوتاه نگه دارد.

علت سکوت برخی از علما، حوزه‌های علمیه و متدینین در برابر این هتاکی‌ها چیست؟

سکوتی نکردند! نمی‌توانیم در حریم مرجعیت ورود کنیم. قطعاً تصمیم مقتضی و قوی می‌گیرند و یک برنامه‌ریزی جامع و مانعی خواهند داشت. در پایان از ساحت مقدس امام رئوف علی‌بن موسی الرضا(ع) خاضعانه و متواضعانه عذر خواهیم امید که سایه رحمت و رأفت خود را از سر این ملت کوتاه نکرده و کما من سبق تحت الطاف خود این ملت غیور را محافظت و رقابت بنماید.

ارسال نظرات