مسئول دفترنمایندگی ولی‌فقیه سپاه دشتی:
حجت اسلام ابوذرشاد گفت: شهید مطهری، عالمی وظیفه‌شناس و تکلیف‌مدار بود
کد خبر: ۸۸۵۵۳۲۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی: حجت‌الاسلام ابوذر شاد با اشاره به نقش استاد و عالم شهید مطهری در ترویج تفکرات دینی در جامعه، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شخصیت استاد شهید مطهری از ابعاد مختلف قابل توجه است، در زمانی که رژیم وابسته پهلوی در راستای سیاست مدرنیزاسیون به دنبال وابستگی کامل کشور به غرب بود روحانیت معظم به ویژه حضرت امام(ره) و شاگردان ایشان به مقابله با آن برخواستند.

وی افزود: البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر در حوزه فرهنگ مبارزه می کردند، ولی نقش استاد شهید مطهری شاخص‌تر بود زیرا ایشان با تشخیص تهدیدات و بستر نفوذ آن به مقابله با آن پرداخت. به عنوان مثال با توجه به نیاز جامعه دانشگاهی به حضور کارشناسان علوم دینی در این عرصه علی‌رغم ملامت و سرزنش دوستان با شرکت در آزمون ویژه اساتید وارد دانشگاه شد و توانست خدمات ارزنده و شایانی در نشر معارف دینی و روشنگری داشته باشد.

شاد با اشاره به مهمترین ویژگی شهید مطهری گفت: علامه شهید مطهری دارای ویژگی‌های نظیر دانش، قلم خوب، تقوا و اخلاص بود. اما آنچه از نظر بنده درباره ایشان می توان گفت که امروزه هم کمتر مورد توجه قرار گرفته است به واقع شهامت و تکلیف‌مداری است.

ابوذرشاد نقش شهید مطهری در حوزه فرهنگ و نشر معارف دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نیازهای اساسی، تعمیق معرفت دینی به ویژه در بین جوانان تشنه معارف بود که در این راستا آثار علامه شهید مطهری توانست این خلا را کاملا پر کند.

وی افزود: آثار ایشان، مزید بر اینکه از معارف زلال دین و مذهب جعفری بود از نظر ادبیات و استدلال بسیار قوی و اقناع کننده بود در حدی که با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی هنوز از تازگی برخوردار است و از طرف دیگر آثار استاد بلا استثناء مورد تایید امام (ره) قرار گرفت و حضرت امام خمینی(ره) جوانان را به مطالعه کتابهای ایشان بسیار توصیه کردند.

ابوذر شاددر پاسخ به چرایی نامگذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز عقیدتی سیاسی در سپاه وبسیج گفت: افکار و آثار استاد شهید مطهری برگرفته از سرچشمه زلال معارف قرآنی و مورد تایید حضرت امام(ره) و اقناع کننده بود و از طرف دیگر این آثار در آموزش‌های عقیدتی سیاسی سپاه نقش برجسته‌ای داشته و دارد و اگر قرار بود روزی را به عنوان روز یا هفته عقیدتی سیاسی مطرح کنیم مناسب‌ترین زمان سالروز شهادت استاد شهید مطهری است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی گفت: تجلیل از استاد شهید مطهری و تبیین مواضع و دیدگاه‌های این شهید والامقام برای پایوران و سربازان از طریق تشکیل گردهمایی‌ها و اجتماعات، تجلیل از اساتید و مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی و متربیان نمونه از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: سپاه یک نیروی مسلح مکتبی است که با دو بال تخصصی نظامی و تعهد مکتبی پرواز می کند و تقویت هر دو مورد برای پیشبرد امور و اهداف سپاه لازم و ضروری است؛ البته در مورد آموزش‌های تخصصی مسئولین مربوطه زحمت آن را بر دوش می‌کشند ولی در مورد افزایش معارف دینی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد و بحمدالله سپاه چارچوب و برنامه‌های خوبی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این است که در وهله اول آموزش‌ها متناسب با نیازها و آسیب‌ها تعریف و تدبیر شود و دوم اینکه برنامه‌های آموزشی از حالت متن محوری به سوی تربیت محوری سوق داده شود تا اثرات و نتایج آن را در رفتار و اعمال افراد مشاهده کنیم که در این راستا در سپاه برای این مورد اقدامات خوبی انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها