رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان قدس:

تخلفات انتخاباتی از طریق هیئت نظارت رصد و به استان ارجاع خواهد شد

رئیس نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان قدس، گفت: تخلفاتی که بعد از تأیید صلاحیت افراد صورت می‌گیرد، رصد می‌شود و اگر قابل تذکر باشد، این تذکر داده می شود و در غیر این صورت پرونده آنان به استان ارجاع خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۱۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران، حجت الاسلام شیخ عباس مولایی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان قدس، در گفتگو با بسیج اظهار داشت: قوام جمهوری اسلامی ایران، به رأی مردم وپشتوانه مردم  از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: پشتوانه مردم زمانی ثابت خواهد شد، که در انتخاباتی که خود مالکیت آن را بر عهده دارند حاضر شوند و رأی خود را برای آینده کشور به صندوق بیندازند.

مولایی، جمهوریت و اسلامیت را، دو رکن اساسی جمهوری اسلامی نامید و خاطر نشان کرد: این انتخابات هم از جهت دینی و هم از جهت سیاسی، در روند و پیشرفت کشور حائز اهمیت است و هر حکومتی برای پایداری نیاز به پشتوانه مردم و آرا مردم دارد، که در این راستا مردم کشور ما هم به جمهوریت رأی دادند و هم به اسلامیت و درنهایت  هم به خواست مردم، این نظام مقدس به جمهوری اسلامی نام‌گذاری شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان قدس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر وظیفه هیئت نظارت بر انتخابات گفت:تأیید و احراز صلاحیت و یا عدم صلاحیت یکی از وظایف مهم این هیئت نظارتی است، که برای تأیید صلاحیت و یا عدم صلاحیت  افراد پرسه‌های مختلفی را طی خواهد کرد.

این مسئول انتخاباتی در شهرستان قدس، اضافه کرد: در تأیید صلاحیت و یا عدم صلاحیت افراد،استعلام‌های چهارگانه‌ای در رابطه با هر شخص، اعم از: ثبت احوال، اطلاعات، قضایی و انتظامی صورت می‌گیرد، که در این بین، از معتمدین محل نیز برای حسن شهرت  و شناخت بهتر افراد استفاده می‌شود و بر اساس این استعلام‌ها افراد تأیید و یا رد تأیید خواهند شد.

حجت‌الاسلام مولایی، در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با تخلفات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: تخلفات افراد ۲ مرحله می‌باشد، مرحله اول روز قبل انتخابات و مرحله دوم، روز انتخابات.

وی افزود: تخلفاتی که بعد از تأیید صلاحیت افراد صورت می‌گیرد، رصد می‌شود و اگر قابل تذکر باشد، این تذکر داده خواهد شد، در غیر این صورت پرونده آنان به استان ارجاع، که در نهایت، در اعمال قانون علیه افراد بسیار مؤثر واقع خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان قدس، انتخابات الکترونیکی را، روشی صحیح برای کاهش تخلفات انتخاباتی برشمرد وتصریح کرد: با وجود این روش، آمار تخلفات انتخاباتی به صفر درصد کاهش می‌یابد و امیدواریم که امسال نیز همانند سال‌های گذشته، از سالم‌ترین و امن‌ترین انتخابات بهره ببریم
ارسال نظرات