در این بیانیه آمده است: درسی که نقش آفرینان ساخت معنوی و انقلابی سپاه می توانند از شهید مطهری(ره) بگیرند ، در درجه اول خود سازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نماد مقدس سپاه و بسیج را به سوی بالندگی و تعالی معنوی هدایت نمایند.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۷۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم در بسیج بیانیه ای منتشر نمود.

حجت الاسلام ملایی در گفت و گویی اظهار داشت؛در درجه اول خود سازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نماد مقدس سپاه و بسیج را به سوی بالندگی و تعالی معنوی هدایت نمایند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مواعظ و نصایح شهید مطهری که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشاَت می گرفت ، برای عارف و عامی سودمند و فرح زا است (امام خمینی (ره))

فرماندهی کل قوا امام خامنه ای نیز در این زمینه می فرمایند : هنوز جامعه ما و نسل جوان و جامعه فرهنگی و علمی ما به دانستن همان مطالبی که آن بزرگوار از زبان و قلمش فیضان می کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت محتاجند .

12 اردیبهشت و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ، فرا رسید، تاضمن تجلیل از منادیان تعلیم و تربیت در سپاه ، یاد و خاطره علامه و فیلسوف معاصر استاد شهید مرتضی مطهری را دوباره در ذهن و دل خویش و در محفل دوستان و فرهیختگان زنده نماییم .

شهید مطهری با مجاهدت های علمی و معنوی و مخلصانه فراوان ، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود از جمله ویژگی های کم نظیر او که می تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان ، مدیران و کارشناسان ، درسی ارزشمند باشد زمان شناسی و نیاز شناسی است .

مثلا بعضی شبهات که مطرح می شد مثل اینکه آیا بشر نیاز به دین دارد یا ندارد ؟ شهید مطهری ثابت کرد که بشر نیاز به دین دارد یا اینکه رابطه دین و علم چه رابطه ای است آیا تضاد دارد یا پیوستگی دارند ، که ایشان ثابت کرده که این دو با هم پیوستگی دارند . یا در مورد اخلاص داشتن در تمامی کارها می فرمایند : کار برای خود کردن ، نفس پرستی است ، کار را برای خلق کردن بت پرستی است ، کار برای خود و کار برای خلق کردن دوگانه پرستی است ، اما کار خود و خلق را برای خدا کردن ، توحید و خداپرستی است . شهید مطهری با درک دقیق و درست از اقتضائات فکری زمان خویش ، مهمتریت عامل موفقیت و تاثیرگذاری را بر اندیشه و رفتار مخاطبانش داشت ،

آری درسی که نقش آفرینان ساخت معنوی و انقلابی سپاه می توانند از این شهید بزرگوار بگیرند ، در درجه اول خود سازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نماد مقدس سپاه و بسیج را به سوی بالندگی و تعالی معنوی هدایت نمایند در این راستا ضمن تجلیل از همه دست اندرکاران عرضه تعلیم و تربیت توجه بیشتر به نکات زیر را در برنامه های آموزشی ، تربیتی و معنوی مورد تاکید می باشد :

1- با توجه به نامگذاری این سال به نام اقتصاد مقاومتی،تولید -اشتغال در همه مراحل برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ، بین فرماندهان محترم و مربیان محترم ، مدنظر قرار گیرد.

2- برنامه های آمادگی معنوی و آموزش های قرآنی در سپاه و بسیج تقویت شود .

3- با توجه به نقش تاثیرگذاری اساتید و مربیان در مباحث تربیتی و معنوی ، استفاده از اساتید صاحب نفس و معنوی مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.

ارسال نظرات