محسن صرامی فروشان گفت: تسهیلات بانکی که برای بخش های تولیدی و صنعتی مدنظر قرار گرفته با درصدهای بالای 18 و 23 درصد، منفعتی را برای تولیدکنندگان ندارد
کد خبر: ۸۸۵۵۰۷۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: عامل مهم و تاثیرگذار رکود اقتصادی موجب شده است که تسهیلات بانکی هم نتواند رونق بخش تولید را فراهم آورد.

 وی با بیان اینکه برجام، عاملی رقابتی در بخش تولیدات غیر داخلی بود نه تولیدات داخلی افزود: مسوولان کشورمان پس از برجام هم گام موثری برای رونق تولید داخلی فراهم نکردند این در حالی است که نرخ بالای سود تسهیلات بانکی ارائه شده  که برای بخش تولید در نظر گرفته شده است جوابگوی درصد سودگیری و تراز مالی تولید نیست از اینرو با استقبال کم تولید کنندگان و صنعتگران مواجه شده است.

صرامی فروشان در ادامه بیان داشت: تسهیلات بانکی که برای بخش های تولیدی و صنعتی مدنظر قرار گرفته با درصدهای بالای 18 و 23 درصد، منفعتی را برای تولیدکنندگان ندارد. تولیدکنندگان و صنعتگران هم برای اینکه بتوانند شرایط مالی خود را در کمترین شرایط حفظ کنند به کاهش تولید مبادرت می کنند از اینرو تعدیل نیرو شکل می گیرد. نهایتا بخش تولید و صنعت دچار رکود می شود.

ارسال نظرات