سید محمدرضا علوی گفت : احادیثی که از اهل بیت در مورد دوران آخر الزمان به ما رسیده است نشان می دهد که نگه داشتن دین مانند نگه داشتن آتش در کف دست است.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۷۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان در جشن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: عنایت ویژه محمد صلی الله علیه و آله ، آغوش زهرا علیه السلام ، پرورش علی علیه السلام و شایستگی های شخصی، در حسین علیه السلام جمع شد و از او، نمونه ای از بزرگواری، جوان مردی و فضیلت ساخت .

وی با بیان اینکه مکتب حسین علیه السلام ، پاداش نیکی را نیکیِ برتر می داند عنوان داشت: مکتب انسانیت چنین است و آنان که نیکی را پاداش نمی دهند انسان نخواهند بود و آنان که سزای نیکی را بدی می دهند، بویی از انسانیت نبرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حسین علیه السلام است که در همه احوال و حکایات، مشت را با بوسه پاسخ می دهد و با دشمن مهر می ورزد، جوان مردی و بزرگواری دارد و راهنمایی می کند.

سید محمدرضا علوی در ادامه گفت : احادیثی که از اهل بیت در مورد دوران آخر الزمان به ما رسیده است نشان می دهد که نگه داشتن دین مانند نگه داشتن آتش در کف دست است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارستان افزود: امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمودند در آخر الزمان مردم فکر می کنند مومن از دنیا می روند در حالی که کافرند. دعای مخصوصی که توصیه شده در دوره ما یعنی آخرالزمان خوانده شود دعای «الهی عظم البلا» است. یعنی در دوران بلا و سختی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان فرمودند که یک راه نجات دارید. حضرت در زیارت ناحیه فرمودند «السلام علیک یا بات نجات امه» لذا اگر می خواهیم نجات پیدا کنیم و دین ما حفظ شود یک راه در آخر الزمان وجود دارد و آن حضرت اباعبدالله (علیه السلام ) است.

علوی ادامه داد: بر اساس سه ویژگی، امام حسین(علیه السلام ) با دیگر اهل بیت و معصومین متمایز شده است. یکی «شفا فی تربته» است که در تربت شریف امام حسین شفا قرار داده شده است. خوردن خاک حرام است ولی تربت سیدالشهدا به میمنت آن حضرت و مبارکی و تبرک ایشان نه تنها حرام نیست بلکه خوردن آن مستحب است.

ارسال نظرات