خبرهای داغ:
برگزار شد:

مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۲۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین مراسم گرامیداشت روز معلم روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در تالار اجتماعات امیرکبیر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد سروش محلاتی ،استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری گفت: حق این شهید برجسته انقلاب اسلامی آنگونه که باید و شایسته، ادا نشده و باید این نقیصه را جبران کنیم.

وی افزود: آنچه امروز از این استاد بزرگ مطرح می شود شاید بعد فلسفی و قرآنی اندیشه های وی است اما حضور اندیشه سیاسی وی در جامعه ما کم رنگ است.

استاد حوزه و دانشگاه با تشریح نظریات شهید مطهری پیرامون مقوله انتخابات و مردم،انتخابات و نقش مردم در اداره کشور را موضوعی اساسی و بنیادین برای نظام اسلامی و اندیشه سیاسی مربوط به آن عنوان کرد و افزود: هر چند شهید مطهری تالیف مستقلی در خصوص این موضوع نداشته اما از نکات پراکنده در آثار او می توان چارچوب فکری وی را در زمینه انتخابات به خوبی مشاهده کرد.

وی، پایه و اساس انتخابات،چرایی و لزوم حضور مردم در انتخابات و ماهیت رای دادن را از جمله پرسش های مطرح شده در تفکر شهید مطهری ذکر کرد و افزود: این متفکر بزرگ که امام خمینی(ره) تسلط او را بر فقاهت برجسته می دانست بر نقش مردم در پیشبرد امور حاکمیت اعتقاد ویژه ای داشت.

حجت الاسلام محلاتی در ادامه به موضوع نقش انسان پس از انتخاب اشاره کرد و ادامه داد: در اندیشه شهید مطهری در گام دوم پس از انتخابات، حاکمان و افراد انتخاب شده باید پس از گزینش نیز به مردم و خواسته های آنان توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر شهید مطهری انتخابات نه یک تفویض بلکه توکیل است به این معنا که بعد از انتخاب، ملت مسلوب الاختیار نیستند و افراد منتخب باید به خواسته های آنان رسیدگی کنند.

حجت الاسلام محلاتی در پایان از شهید مطهری به عنوان معلم دموکراسی و مردم سالاری یاد کرد و گفت: آرا و نظرات این شهید گرانقدر در خصوص جایگاه مردم از غنا و عمق خاصی برخوردار بود که باید مورد توجه و بازبینی قرار گیرد.

همچنین دکتر نائینی، رئیس دانشگاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم بیان داشت: 12اردیبهشت و هفته معلم یکی از ایام مقدس در کشورمان است، نکوداشت مقام والای هادیان و عالمانی که مشعل داران راه رشد و تعالی در کشورند و گرامیداشت یاد و خاطره متفکر فیلسوف علامه مطهری و نامگذاری سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم، انتخابی بسیار شایسته و بجاست زیرا شهید مطهری خود انسانی وارسته و دردمند بود که در محضر معلمان و استادانی بزرگ آموخت و خود معلمی آگاه و بصیر شد.

وی افزود: بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره اندیشه‌های «شهید مرتضی مطهری» فرصتی مغتنم است تا همگان مراتب سپاس، قدر‌شناسی خود را تقدیم معلمانی کنند که نقش بی‌بدیل آن‌ها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور برکسی پوشیده نیست.

دکتر نائینی اظهار داشت:با توجه به نقش محوری  دانشگاه در رشد و بالندگی جامعه ، نقش استادان و مدرسان نیز نقش در اعتلای تربیت و پرورش جوانان و در ‌‌نهایت رشد فکری جامعه پراهمیت و قابل توجه هست. رسالت و وظیفه استادان فقط در زمینه‌های علمی و آموزشی نیست بلکه آنها در عرصه پرورش و تعلیم و تربیت باید اخلاق، انسانیت و کمال را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه با اشاره به جایگاه رفیع شغل شریف معلمی بیان داشت:بی‌شک هر تلاشی که توسط استادان عزیز در راه اعتلای تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد نقش سازنده‌ای در شکل گیری شخصیت و آینده فرزندان این سرزمین خواهد داشت و یکی از ابزارهای مهم توسعه آینده هر کشوری، تربیت وآموزش صحیح جوانان آن است.

وی در خصوص اهمیت رسالت اساتید دانشگاه ها افزود: استادان با نظرات سازنده و مشارکت و همفکری باید کمک کنند تا دانشگاه ها  در تمامی امور ارتقاء یابد. یکی از اولویت ها و برنامه های مهم  دانشگاه ها فعالیت های دانش بنیان و کارآفرینی است که اساتید می توانند در این مسیر نقش بسزایی ایفا کنند و در راستای سیاست های کلی دانشگاه گام های جدی و مؤثری بردارند.

پخش کلیپ،تقدیر از استادان نمونه دانشگاه از دیگر بخش های مراسم بود.

استادان نمونه آموزشی دانشگاه در سال های تحصیلی 95-94 و 96-95 و نیز استادان بازنشسته دانشگاه در سال 95 که تقدیر شدند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار