نخستین برنامه تولدی با طعم لبخند کودکان نیازمند برگزار می‎شود

یکی از نیازهایی که در جامعه ما به آن کمتر توجه می‎شود نیاز به شاد بودن، لبخند زدن است چرا که ما بیشتر به نیاز مادی توجه داریم و همه چیز را در کسب ثروت مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۹۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شاید این دیدگاه اشتباه در دستگاه‌هایی که به کمک مردم نیازمند می‌آیند نیز به چشم بخورد، اما به دور از این همه دیدگاه نادرست استثنائاتی در جامعه وجود دارد که می‌توان به تیم مردمی خود جوش اشاره کرد که با یک نو آوری و خلاقیت سعی دارند لبخند را حتی برای زمانی کوتاه بر لبان کودکان نیازمند بنشانند.

به همین منظور گفت‌وگویی با یکی از این افراد انجام دادیم که در ابتدا وقتی این شخص را با عنوان خیر نامیدیم اظهار کرد: من خیر نیستم و بلکه کودکانی که لبخند خود را به من و دوستانم هدیه می‌دهند خیران اصلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نشاندن لبخند بر لب کودکان آنقدر لذت دارد که شاید یک لحظه خندیدن این کودکان در تمامی عمر نتوان بدست آورد.

این حامی کودکان با بیان اینکه ما با یک تیم 10 نفره کار خودمان را آغاز کردیم عنوان داشت: این ده نفر از دوستان و همکاران بودند که بعد از بیان طرح با اجرایی شدن آن موافقت کردند و با تاکید و راهنمایی دوستان گروهی در فضای مجازی برای معرفی طرح به دیگران ایجاد شد که در نخست شاید یک بی توجهی، بی محبتی و شاید بی اعتمادی در جامعه به طرح ما وجود داشت اما پس از اعلام نیت و هدف از برگزاری این طرح تا حدی این بی اعتمادی رفع گردید.

وی گفت: در برگزاری نخستین جشن تولد برای کودکان نیازمند شاید مشکلات متعددی وجود داشت و حتی استرس و اضطراب به نحو احسنت برگزار نشدن این جشن همیشه ذهن ما را درگیر میکرد اما با تشویق دیگر دوستان به جد این کار مورد پیگیری قرار گرفت با وجود اینکه تا کنون این بی اعتمادی به طور کامل از بین نرفته است اما در کنار این بی اعتمادی تشویق برخی مردم به ما انرژی مضاعف برای اجرای این کار زیبا می‌بخشد.

حامی کودکان با اعلام دغدغه‌های خود گفت: یکی از مشکلاتی که ما در اجرای این طرح داریم نحوه  جمع آوری کمک‌ها می‌باشد، با صحبتهایی که با برخی موسسه خیریه انجام گرفت امکان واریز کمک مردم برای اجرای جشن تولد کودکان به حساب موسسات وجود نداشت و این کار ما را برای جمع کمک‌های خیرین سخت می‌کند.

در ادامه گفت‌وگو با یکی دیگر از فعالین در بخش برگزاری تولدی برای کودکان نیازمند وی با بیان اینکه این کاری پسندیده و خدا پسندانه است اظهار کرد: قطعا اشاعه اینگونه اقدامات خداپسندانه می تواند سبب ترغیب سایر مردم به حمایت از اقشار کم درامد و بی بضاعت شود.

وی افزود: انسانها روح همبستگی و نوع دوستی دارند، این روحیه زمینه ساز و سبب ساز شکل گیری مجموعه هایی هدفمند و تشکیلاتی برای کمک به گروهک و دهک های آسیب پذیرتر می شود.

این حامی کودکان عنوان داشت: می توان گفت تشکیل مجموعه های مردمی که اهدافی خیرخواهانه دارند علاوه بر اجر و‌منزلت معنوی، سبب تزریق  روحیه ایثارگری در مردم نیز می شود، از طرف دیگر نیز کودکان آسیب پذیر به عنوان جامعه هدف این طرح اندکی از ناملایمات و‌کاستی ها برایشان برطرف خواهد شد، هرچند نمی شود گفت با یک گل بهار می شود.

در ادامه نیز این حامیان کودک از فعالین موسسه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان لرگان در جهت معرفی مناطق محروم و هماهنگی‌های لازم در جهت برگزاری این جشن با دهیاری های این مناطق و تعدادی از اهالی رسانه و مطبوعات استان در برگزاری این تولد قدردانی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار