نقش روحانیت در تبیین اقدامات کمیته امداد در جامعه بسیار موثر است و ضروریست همکاری بیشتری بین کمیته امداد و بسیج طلاب استان زنجان صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۵۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول بسیج طلاب سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در دیداربا مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، خدمات کمیته امداد در بخش فرهنگی را مناسب توصیف کرد و گفت: خدمت به نیازمندان بسیار مقدس و ارزشمند است و امروز کمیته امداد این کار را با ساماندهی فعالیتهای خیرخواهانه به خوبی انجام می دهد.

حجت الاسلام سید رضا مصطفوی بر همکاری بیشتر کمیته امداد و بسیج طلاب استان تاکید کرد و افزود : نقش روحانیت در تبیین اقدامات کمیته امداد در جامعه بسیار موثر است .

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مسئول بسیج طلاب سپاه انصارالمهدی (عج) که به منظور تعاملات بیشتر درامورتبلیغات و اطلاع رسانی انجام شد،دبابیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: برهمین اساس سالانه 10 درصد از خانواده های تحت پوشش توانمندشده و از بدنه حمایتی امداد خارج می شوند .

هدایت صفری با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی در کمیته امداد براساس حضور و مشارکت مردم شکل می گیرد، افزود: رویکرد کمیته امداد استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در حوزه فقر زدایی است .

وی اظهار داشت: فعالیت کمیته امداد در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق، احسان ونیکوکاری موجب بوجود آمدن همبستگی و تکافل اجتماعی در جامعه شده و در کار کردهای این نهاد در کمک به نیازمندان بسیار موثر است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان حضور خیران در برنامه های این نهاد را در سال گذشته بسیار مناسب توصیف کرد و گفت : خیران زنجانی در سال گذشته بیش از 280میلیارد ریال در بخش های مختلف به کمیته امداد کمک کردند .

صفری با بیان اینکه کمیته امداد استان در بخش مشارکتهای مردمی در سال 95 بیش از 124 درصد تحقق برنامه داشته است اضافه کرد : با گفتمان سازی انجام شده توسط روحانیت وایجاد فضای رسانه ای مناسب و همت مردم و همراهی مسئولان این امر محقق شده است .

وی به فعالیت های دیگر کمیته امداد در بخش فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت : در سال گذشته با رویکرد قرآنی و به منظور ارتقاء باورهای دینی جامعه هدف بیش از 15 هزار نفر از مددجویان ، از آموزش های فکری و فرهنگی کمیته امداد با هدف نهادینه شدن سبک زندگی دینی در بین خانواده های تحت پوشش بهره مند شده اند .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه پرداخت کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوجهای نیازمند را یکی دیگر از برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت : در سال گذشته یک هزار و 650 مورد کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه در ابتدای سال گذشته تعداد 826 نفر پشت نوبت دریافت این خدمت در استان وجود داشت ،اضافه کرد : با برنامه ریزی انجام شده و همراهی خیران در پایان سال این تعداد به صفر رسید و ارائه خدمت در این بخش به روز انجام می شود .

صفری همچنین از جمع آوری نزدیک به 85 میلیارد ریال زکات در سال گذشته و هدف گذاری برای جمع آوری یکصد میلیارد ریال زکات در استان در سالجاری خبر داد و اضافه کرد : همراهی روحانیت در تحقق این مبلغ بسیار اثربخش است .

ارسال نظرات