خبرهای داغ:
هم زمان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج اذعان شد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک تاکید کرد: بهترین شاخصه ای که مسئولین می توانند از استاد شهید مطهری الگو بگیرند این است که در پیاده نمودن افکار اسلامی محافظه و ملاحظه کاری را کنار بگذارند و به معنای واقعی انقلابی باشند.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۰۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین حجت الاسلام محمد پنجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق (ع) آبیک در نشست خبری، صبح سه شنبه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهادت استاد مطهری بیان کرد: سپاه و بسیج این افتخار را دارد که با نام گذاری ایام شهادت استاد مطهری بعنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ، اندیشه های این شهید بزرگوار را در بین نیروهای خود نشر دهد.

وی مهمترین هدف از نام گذاری هفته عقیدتی سیاسی را ترویج مبانی و افکار استاد شهید مطهری معرفی کرد و افزود: معتقد هستیم که سپاه و بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست و این نیرو با حضور در آحاد مردم و برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی نقش فعالی را ایفا می کند.

پنجی این هفته را نیز نمادی برای تقدیر از مربیان عقیدتی و سیاسی درسطح سپاه و بسیج دانست.

حجت الاسلام پنجی با اشاره به برنامه های هفته عقیدتی سیاسی بیان کرد: در این راستا برنامه های زیادی شکل می گیرد که اولین آن دیدار با امام جمعه محترم شهر می باشد و نهضت روشنگری و غبار روبی مزار شهدا و تقدیر از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج و سپاه انجام گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق (ع) آبیک گفت: دیدار با خانواده محترم شهدا و برگزاری نشست های سیاسی و دیدار با ریاست محترم آموزش و پرورش و حضور در مدارس و شرکت کارکنان در مساجد شهر و تبیین افکار شهید مطهری در بین الصلاتین نیز از دیگر برنامه ها می باشد 

حجت الاسلام پنجی یکی از برجستگی های استاد شهید مطهری آگاهی به مقتضیات زمان اعلام کرد و در ادامه تصریح کرد: کتابی هم در این مورد توسط استاد نگاشته شده که نشان دهنده آن است که استاد آگاه به زمان بوده و تفکرات التقاطی  را که از مجموعه نظریات متفاوت و متناقص شکل می‌گرفت و انسان محور و فرد محوری را اشاعه می داد را به حاشیه برد.

این مسئول خاطر اذعان کرد: استاد در مقابل همه ی این تفکرات ایستاد و آن ها را به چالش کشید و با آن بینش دینی و اعتقادی مسلک سیاسی خودشان را پایه گذاری کرده بودند و  مصداق جدا نبودن دین از سیاست را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام پنجی با اشاره به یکی از ویژگی های آثار شهید مطهری بیان کرد: در ارتباط با کتاب های استاد مطهری چیزی که به دست می آید دیدگاه نقادی است که به مقتضیات زمان دارد و یک بینش به مخاطب می دهد که بتواند دیدگاه های التقاطی و غیراسلامی دیگر را به چالش بکشد.

وی با ذکر بهترین شاخصه ای که مسئولین کشور میتوانند منش استاد مطهری الگو قرار دهند تصریح کرد: بهترین شاخصه ای که مسئولین می توانند از استاد شهید مطهری الگو بگیرند این است که در پیاده نمودن افکار اسلامی محافظه و ملاحظه کاری را کنار بگذارند و به معنای واقعی انقلابی باشند واگر از کسی پرسیده شود که مصداق یک انقلابی واقعی کیست استاد مطهری در پاسخ به چشم می خورد.

حجت الاسلام پنجی با اشاره به انتخابات آینده متذکر شد: انتخابات لیله القدر انقلاب اسلامی می باشد یعنی چهار سال ملت ما سرنوشت کشور را به شخصی محول می کنند و اگراین  انتخاب دقیق و بجا باشد و فرد اصلح انتخاب شود ملت ما می تواند به شکل کامل در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب موفق باشند و گفتنی است که صرف حضور مردم و مشارکت حداکثری می باشد که می تواند هم مشروعیت نظام را و هم وفاق ملی را بالا ببرد و به تبع آن اقتدار ایران اسلامی را تحکیم ببخشد.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها