آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تمام مشکلات در مسائل اقتصادی نیست، گفت: امروز مشکل اقتصادی محور اصلی شده ولی مشکلات دیگر است که با یکدیگر مرتبط هستند و نباید فراموش شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۶۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مسئله انتخابات گفت: کاندیداهایی که در مناظرات یا برنامه‌های دیگر برای معرفی اهداف خود شرکت دارند باید توجه داشته باشند مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند، مشکلات را زیاد بیان نکنند امید، چرخ‌های اجتماع را به حرکت درمی‌آورد.

مکارم‌شیرازی عنوان کرد: امید به آینده سبب فعالیت انسان می‌شود و یأس از آینده سبب تنبلی، بیکاری و فرار از مسؤولیت‌ها است بنابراین امیدواریم کاندیداها طوری با مردم صحبت کنند که نسبت به آینده امیدوار شوند.

وی یادآور شد: اگر کاندیدا انتقادی از یکدیگر دارند نباید چنین باشد که همه کارهای شخص را خراب جلوه دهند؛ فعالیت‌های خوب را بیان کنند و سپس اشتباه را بگویند که باید اصلاح شود، تنها فعالیت‌های خلاف‌ و نقاط ضعف را بیان کردن صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام مشکلات را نباید در مسائل اقتصادی بیان کرد گفت: تمام مشکلات در مسائل اقتصادی نیست باید دید در پرونده‌های دادگستری چه اندازه پرونده‌های خانوادگی و جرایم فضای مجازی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از پرونده‌های دادگستری از شبکه مجازی فلان و 20 درصد از شبکه دیگر است کاندیدا وعده بدهند شبکه‌های مجازی و مسائل اخلاقی را اصلاح می‌کنند، طلاق و مواد مخدر کاهش پیدا کند، به جز مشکلات اقتصادی مسائل دیگری نیز وجود دارد البته امروز مشکل اقتصادی محور اصلی شده ولی مشکلات دیگر است که با یکدیگر مرتبط هستند و نباید فراموش شود.

مکارم‌شیرازی ابراز امیدواری کرد: کاندیدا نکات مربوط را رعایت کنند تا انتخابات خوب و دشمن‌شکن برگزار شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: ایشان در زندان نیز دارای استقامت، باشخصیت و شجاع بودند تنها به فکر بحث‌های علمی و مسائل اخلاقی بود آثار خوبی از وی باقی مانده است و با اطمینان خاطر می‌توان به مطالعه آنها پرداخت و مطالعه آنها به دیگران توصیه کرد.

منبع:  فارس
ارسال نظرات