خبرهای داغ:
در هفته سلامت به همت بسیج جامعه پزشکي سپاه ناحيه نجف آباد و كاركنان اين ناحيه، مورد چکاب قرار گرفته و در نشست آموزشی تغذیه شرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۵۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از نجف آباد، این نشست با حضور اعضای جامعه بسیج پزشکان نجف آباد و كاركنان سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد همراه بود، دکتر علیرضا غیور، متخصص تغذیه، درباره برخی از مسائل پزشکی و آسیب های جدی جامعه به ایراد سخنرانی پردخت.

وی با اشاره به برخی از بیماری های شایع در جامعه گفت: دومین عامل مرگ و میر در کشورها حتی در کشورهای پیشرفته است و سالانه بالغ بر 7میلیون نفر بر اثر این بیماری فوت می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: عادات بد غذایی که زندگی امروزه بسیار شایع شده است، به خصوص در زمینه غذاهای فست فودی، عامل 30درصد بیماری های سرطانی است که در کشور ایران سرطان معده در آقایان و سرطان سینه در خانم ها شایع ترین نوع سرطان است که بهترین راه پیشگیری استفاده از سبزیجات و میوه جات در وعده غذایی است.

دکتر غیور در ادامه مباحث خود با ارائه اسلایدی درباره انواع مخدر افزود: یکی از آسیب ها و دغدغه های جدی امروز جامعه به خصوص در بین نسل جوان و قشر دانش آموز، عرصه مواد مخدر صنعتی در اشکال مختلف است که متأسفانه در قالب، قرص، برچسب، نوشابه، به صورتی که حتی فرد اطلاع از ماده مخدر نداره، ناخواسته مورد مصرف قرار می گیرد.

وی با اشاره به مواد مخدر صنعتی از جمله اکستازی، کریستال، ال اس دی، و آثار این مواد خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی نسل جوان به خصوص درباره اشکال مختلف مواد مخدر باید مورد توجه جدی قرار گیرد که این گروه بیش از همه در معرض این آسیب قرار دارند و یکی از ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها