مظفری
در اولین گردهمایی پژوهشگران، صنعتگران و فعالان برتر بسیج نساجی و پوشاک مطرح شد؛
اولین گردهمایی اساتید، اصناف، پژوهشگران، صنعتگران، طراحان و فعالان بسیج نساجی و پوشاک با حضور رئیس بسیج اصناف کشور، مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشور ،نماینده جامعه متخصصین، صنعت نساجی و دبیر انجمن صنایع نساجی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۴۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
اولین گردهمایی اساتید، اصناف، پژوهشگران، صنعتگران، طراحان و فعالان بسیج نساجی و پوشاک با حضور رئیس بسیج اصناف کشور، مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشور ،نماینده جامعه متخصصین، صنعت نساجی و دبیر انجمن صنایع نساجی برگزار شد.

طی این مراسم حسن پور رئیس بسیج اصناف کشور گفت: دانشگاه و صنعت باید پیوند داشته باشد اما در کنار آن نبایستی بازار فراموش نشود.

حسن پور در اولین گردهمایی اصناف و صنعتگران صنعت نساجی کشور با اشاره به اینکه با حرکت جهادی در اقتصاد همانند دفاع مقدس پیش می رویم افزود: اگر فکر کنیم دشمن به ما کمک خواهد کرد خیال باطلی است و اینک آمریکا با شناخت نقطه ضعف ما در اقتصاد همچنان فشار مضاعفی بر ما وارد می کند اما همواره نشان داده ایم که هرکس رئیس جمهور شود بسیج به او کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اگر بسیج وارد اقتصاد مقاومتی شود اقتصاد مردم سالار می گردد گفت: نگاه ما صادرات محور و گسترده است و هدف از تشکیل چند کارگروه ویژه در بسیج اصناف نیز در راستای همین تفکر است.

در ادامه این مراسم، قادریان مسئول بسیج نساجی و پوشاک کشور با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری در روز کارگر و فرمایش معظم له به اینکه خادمین صنعت باید راه را بسازند و بپیمایند افزود: هرجایی که کارد به استخوان رسیده است، بسیج وارد عمل شده و اینک با احساس نیاز در بخش صنعت نساجی با تمام توان وارد عمل شده ایم تا این صنعت را نجات دهیم.

این فعال صنعت نساجی با طرح تشکیل مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده صنعت نساجی در کشور خاطرنشان کرد: تا زمانی که نقشه راه مبتنی بر تحقیقات پیموده نشود به جایی نخواهیم رسید.

مرآتی استاد پلی تکنیک دانشگاه نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت رکود اقتصادی و نابسامانی در بخش صنعت گفت: جهادگران واقعی آنهایی هستند که در شرایط فعلی اقتصاد کشور همچنان به تولید ادامه می دهند.

رئیس زاده دبیر انجمن صنایع نساجی نیز در این مراسم با تاکید بر سندیکا بودن این انجمن به تحت پوشش قرار دادن بیش از 500 واحد تولید اشاره کرد و افزود: اگرچه در بخش کف پوش ها و فرش ماشینی وضعیت قابل قبول است اما در حالت کلی همچنان شرایط مساعدی حاکم نیست.

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،وی با اشاره به لزوم هماهنگی بین تشکل ها ادامه داد: طبق آمار سال گذشته گمرک در بخش نساجی تراز تجاری با اندکی پیشرفت در حالت مثبت قرار گرفته و امید است با کنترل قاچاق در کشور این روند بهبود یابد.

در ادامه گردهمایی، نماینده جامعه متخصصین، صنعت نساجی را قدیمی ترین صنعت در کشور برشمرد و گفت: علی رغم توجه روزافزون به استفاده از تکنولوژی در بخش های صنعتی باید گستره سنتی این صنعت نیز در جهت اشتغال جوانان حفظ شود.

فیضی صنعت نساجی را یک صنعت مولد عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل اشتغالزایی این صنعت لازم است حمایت های بیش از پیش صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه متخصصین از اساتید، پژوهشگران و محققان صنعت نساجی تشکیل شده ادامه داد: مشاهدات ما در طول سال ها نشان داد که کمبود نیروی متخصص و عملیاتی در بخش کارخانجات به ما ضربه زده است و لازم است در کنار دروس آکادمیک، دوره های عملی در دانشگاه ها برای دانشجویان در نظر گرفته شود.

در پایان این گردهمایی از پیشکسوتان، فعالان و صنعتگران حوزه نساجی کشور تجلیل شد.

ارسال نظرات