خبرهای داغ:
شهردار شیراز از افتتاح مرحله دوم بزرگراه کوهسار مهدی و پل کابلی ولیعصر(عج) شیراز به عنوان دو پروژه بزرگ عمرانی این کلان‌شهر خبرداد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۴۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
علیرضا پاک‌فطرت در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشخصات فنی بزرگراه کوهسار مهدی اظهار داشت: طول این بزرگراه 6.6 کیلومتر بوده و شامل 14 زیرپروژه است که از تقاطع جام جم به میدان قصرالدشت منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح تکمیل کننده رینگ ترافیک شهر شیراز از شمال به شمال غرب بوده و تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از ترافیک بلوار شهید چمران و میدان دانشجو دارد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در این طرح بزرگ عمرانی، شش پل بزرگ و یک زیرگذر به طول 550 مترمربع ساخته شده و دارای چهار تونل به طول 2 هزار و 600 متر مربع است.

پاک فطرت گفت: برای اجرای این طرح حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده که روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت با حضور مسئولان شهری افتتاح می‌شود.

وی به اجرای طرح فضاسازی مقابل باغ عفیف آباد شیراز اشاره کرد و افزود: این طرح در مساحت یک هکتار در فضایی دلنشین بدون تردد خودرو اجرایی شده است.

شهردار شیراز همچنین از افتتاح پل کابلی ولیعصر (عج)شیراز به عنوان یکی از پل‌های بزرگ کابلی کشور اشاره و تصریح کرد: این پل کابلی تنها پل کابلی تک پایلون کشور به شمار می‌رود.

پاک‌فطرت گفت: همچنین این پل از نظر تکنولوژی مهندسی و طراحی دارای یک زیبایی شاهکار مهندسی کشور است که در هفته آینده افتتاح می‌شود.

شهردار شیراز افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است بر روی این پل جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار و همزمان نیز مراسم افتتاحیه با برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  در ارتفاع 65 متری به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها