خبرهای داغ:

رویدادهای فرهنگی در استان برون‌سپاری می‌شود

معاون ارشاد استان فارس با اشاره به تشکیل انجمن مستقل ناشران و کتابفروشان استان گفت: رویدادهای فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه کتاب به این انجمن واگذار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۳۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

مهدی امیدبخش  با اشاره به اینکه پیش از این بنا بود که اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان فارس تشکیل شود، اظهار داشت: این اتحادیه در قالب انجمن فعالیت خود را آغاز کرده و هیئت امنای آن متشکل از ناشران و کتابفروشان استان تشکیل شده است. 

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری برون‌سپاری امور به آنها است، گفت: با تشکیل انجمن ناشران و کتابفروشان استان فارس تمامی رویدادهای فرهنگی نظیر نمایشگاه کتاب و برگزاری برنامه‌هایی نظیر عیدانه و تابستانه کتاب به این انجمن واگذار شده است. 

امیدبخش با بیان اینکه واگذاری امور به انجمن‌ها تاکنون نتیجه‌بخش بوده است، افزود: صدور مجوز برای کسب و کار در این حرفه، پیگیری‌های حقوقی و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی توسط انجمن انجام می‌شود. 

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: پیش از این کتاب‌فروشان و ناشران اتحادیه صنفی مستقل نداشته و زیر نظر اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر فعالیت می‌کردند و این امر سبب نابه‌سامانی در روند اجرای برنامه‌های آنان می‌شد. 

وی با بیان اینکه کتابفروشان و ناشران مکمل یکدیگر هستند، عنوان کرد: راه‌اندازی اتحادیه مستقل نه تنها به ساماندهی کتابفروشی‌ها کمک می‌کند بلکه سبب مشارکت بیشتر کتابفروشی‌های استان در اجرای طرح‌های کتابخوانی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار