خبرهای داغ:

شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس تسهیل می‌شود

سفیر کشور هندوستان گفت: پیگیر مهیا کردن بستری مناسب برای تسهیل شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس و گردشگران استان فارس به هند هستیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
سائوراب کمار در سفر خود به استان فارس اظهار داشت: در راستای تعاملات سازنده و موثر با اداره کل امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس پیگیر مهیا کردن بستری مناسب برای تسهیل شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس و گردشگران استان فارس به هند هستیم. 

سفیر کشور هندوستان در ایران گفت:  جشن نوروزگاه به عنوان یک رویداد فرهنگی در شناخت آداب و رسوم کشورهای حوزه نوروز و نزدیک شدن مردم این کشورها به یکدیگرسازنده است. 

سائوراب کمار شیراز را یکی از شهرهای زیبا با ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: یکی از علل سفرم به شیراز  علاوه بر بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر شهر شیراز، امکان‌سنجی همکاری سازنده و مفید بین دو کشور در زمینه گردشگری است و تمایل دارم به زودی در سفر مجدد به استان فارس از مجموعه بی‌نظیر تاریخی - طبیعی بیشاپور در محور ساسانی بازدید کنم. 

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس در جلسه با سفیر هندوستان، گزارشی از ظرفیت‌های موجود در سه حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارائه  کرد و گفت: با توجه به غرابت فرهنگی دو کشور ایران و هند و حجم فزاینده حضور گردشگران خارجی ورودی به کشور و استان فارس و اشتراک ثبت جهانی نوروز بین ایران و 11 کشور جهان می‌توان از این فرصت‌ها بهره صحیح در مراودات فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری به کار برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار