خبرهای داغ:
رئیس هیئت پرورش اندام و بدن‌سازی استان فارس از برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان فارس در شیراز خبر داد و گفت: این مسابقات در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۲۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
محمدعلی فرهنگ‌مهر  اظهار داشت: در این رقابت‌ها که معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و اداره ورزش و جوانان، هیئت بدنسازی را همراهی می‌کنند ورزشکاران استان فارس در بخش‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

فرهنگ‌مهر همچنین از میزبانی هیئت بدنسازی استان فارس برای مسابقات مختلف در سال 96 خبر داد و گفت: امسال در تقویم مسابقات، 18 مسابقه قهرمانی استانی پیش بینی شده که 2 مسابقه قهرمانی مچ‌اندازی برای بانوان برای شناخت اعضای تیم منتخب فارس در این بین قرار دارد.

فرهنگ‌مهر تصریح کرد: درسال 95 و براساس اسناد و آمارهای موجود و به دلیل اقدامات ایجابی که هیئت بدنسازی با همکاری سایر دستگاه‌های متولی انجام داده‌اند، حجم تخلفات بسیار کاهش پیدا کرده و در سال 95 تعداد باشگاه‌هایی که در زمینه داروهای نیروزا اخطار دریافت کردند به پنج باشگاه هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه‌های بدنسازی در استان فارس گفت: در این استان بیش از 300 باشگاه و در کلان‌شهر شیراز بالغ بر 160 باشگاه بدنسازی و پرورش‌اندام فعال است.

رئیس هیئت بدنسازی استان فارس همچنین گفت: با توجه به نوع فعالیت باشگاه‌های بدنسازی، قادر به تفکیک سنی باشگاه‌ها نیستیم و افراد با توجه به میزان توانایی و هدفشان از ورود به باشگاه، توسط مربیان به شکل انفرادی فعالیت ورزشی می‌کنند.

فرهنگ‌مهر با بیان اینکه باشگاه‌های بدنسازی میزبان ورزشگاران تمام رشته‌های ورزشی بوده و هست، گفت: این هیئت بیش از تمام هیئت‌های ورزشی منشاء خدمات بوده و برهمین اساس هیئت تمرکز زیادی بر روی برنامه‌های آموزشی گذاشته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری و داوری در سال‌های 94 و 95، از تداوم برگزاری این دوره‌های آموزشی در سال 96 و با جدیت بیشتری خبر داد و گفت: در سال 91 علی‌رغم آنکه آمار دقیقی وجود ندارد، تعداد باشگاه‌های دارای مربی آموزش‌دیده در استان فارس اندک بود؛ اکنون در هیچ یک از شهرستان‌ها کمبود مربی کلاس‌دیده وجود ندارد.

فرهنگ‌مهر در عین‌حال از تلاش برای برگزاری دوره‌های مربیگری درجه سه بانوان در سال 96 خبر داد و گفت: سال گذشته 8 سمینار علمی، 6 کارگاه آموزشی را برگزار کردیم و امسال این روند را به شکل جدی‌تری ادامه می‌دهیم به‌طوریکه سال 96 را با برگزاری دوره مربی‌گری بانوان آغاز کرده‌ایم.

وی از افزایش حجم و کیفیت نظارت‌ها در سال 96 خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت فعالیت باشگاه‌های بدن‌سازی و وجود این دیدگاه که هر باشگاه ورزشی می‌تواند یک کارخانه انسان‌سازی باشد، اهتمام زیادی بر امر نظارت قرار گرفته و در راستای اصلاح امور و نه مچ‌گیری گام بر خواهیم داشت.

فرهنگ‌مهر با بیان اینکه پیش‌از این پیشنهاد شده بود که کمیته‌ای عهده‌دار صدور مجوز برای عرضه کنندگان داروها و مکمل‌های ورزشی و غذایی شود، گفت: متاسفانه این پیشنهاد مورد قبول قرار نگرفته و اکنون وضعیت عرضه مکمل و داروهای مجاز، چندان مناسب نیست.

رئیس هیئت بدنسازی فارس خاطرنشان کرد: ورزشکاران ترجیح می‌دهند که با توصیه‌های مربیان خود از مکمل‌ها استفاده کنند و اینکه تنها داروخانه‌ها مجاز به عرضه این کالا باشند، با استقبال خوبی توسط ورزشکاران مواجه نشده است؛ البته توجه داشته باشیم که تفاوت قیمت و گران بودن مکمل‌های عرضه شده توسط داروخانه‌ها نیز بر این روند تاثیرگذار بوده و هست.

فرهنگ‌مهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد از کل باشگاه‌های فعال در این رشته ورزشی به دور از هرگونه حاشیه‌ای در سلامت کامل فعالیت می‌کنند و نظارت لازم نیز بر روی تمام باشگاه‌ها وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها