خبرهای داغ:
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از برگزاری مراسم تجلیل از ۱۱۵ مدال آور قهرمان این هیئت در رقابت‌های ملی، آسیایی و جهانی خبرداد.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۲۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
سیروس پاک‌فطرت اظهار داشت: مراسم تجلیل از قهرمانان هیئت ورزش‌های همگانی فارس در سال 95 همانند سال گذشته در هفته آینده برگزار و قهرمانان ورزشی آقا و خانم فعال در هیئت ورزش‌های همگانی تجلیل می‌شوند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از رتبه 18 در سال 91 به رتبه برتر کشور ارتقاء یافته است گفت: این هیئت ورزشی در حال حاضر به همراه تهران و مشهد جزء سه استان برتر کشور در ورزش‌های همگانی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش هیئت رئیسه هیئت ورزش‌های همگانی فارس که نشست‌های آن هر 20 روز یک بار برگزار می‌شود این هیئت امروز در قله افتخار ایستاده و فعالیت‌های آن افزایش چشمگیری نسبت گذشته داشته است.

پاک‌فطرت بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد توسعه مطلوب ورزش‌های همگانی در کلان‌شهر شیراز و بسیاری از نقاط استان فارس بوده‌ایم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه جامعه ایران از دو معضل کم تحرکی و بی‌تحرکی رنج می‌برد، این دو معضل را عامل اصلی در بروز و تشدید بیماری‌های غیرواگیر خطرناکی دانست که سلامت و نشاط جامعه را تهدید می‌کنند.

پاک‌فطرت گفت: براساس آمارها، ایران جزو 10 کشور چاق جهان قرار دارد و 25 میلیون نفر از شهروندان ایرانی و 25 درصد از دانش‌آموزان ایرانی اضافه وزن دارند؛ بهترین راه‌حل برای مقابله با این مشکل بزرگ، تغذیه مناسب و توجه به تحرکات مطلوب جسمی است.

وی با بیان اینکه ورزش‌های همگانی نظیر پیاده‌روی، کم‌هزینه‌ترین و در عین‌حال موثرترین نوع ورزش‌ها محسوب می‌شود، گفت: با توسعه فرهنگ ورزش در خانواده‌های ایرانی، زمینه ارتقاء سلامت را فراهم خواهیم کرد؛ بی‌تردید جامعه سالم، نشاط بیشتری دارد و با وجود این دو خصوصیت، قطعا مسیر توسعه هموارتر خواهد بود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 534 برنامه ورزشی همگانی در سطح فارس اجرا شد، گفت: برگزاری 60 جشنواره ورزش همگانی و نشاط آور، اجرایی شدن 75 کنگره، سمینار، مجمع عمومی و همایش و برپایی 87 دوره آموزشی، بخشی از اقدامات اجرا شده در سال 95 بوده است.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه برنامه‌های مدونی برای سال 96 در حوزه ورزش همگانی پیش‌بینی شده است، گفت: سال گذشته 64 مسابقه در رشته‌های مختلف در سطوح بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای برگزار کردیم و ورزشکاران فعال در این حوزه 115 عنوان قهرمانی کسب کردند.

وی گفت: اجرای 20 طرح از سند تحول، تعالی و آینده‌نگری  ورزش‌های همگانی در سال گذشته نقطه عطفی در کارنامه 30 ساله این هیئت در استان فارس بوده و این جای بسی افتخار دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی فارس گفت: این هیئت با 30 کمیته و 60 رشته ورزشی، بزرگترین و در عین‌حال به دلیل تاثیرگذاری بر سلامت عامه مردم، مهمترین تشکل ورزشی محسوب می‌شود.

رئیس منطقه 9 ورزش‌های همگانی کشور همچنین از فراهم شدن بستری برای اجرای برنامه‌های ورزش همگانی با مزیت پخش زنده تلویزیونی خبر داد و گفت: این فرصت می‌تواند در اختیار شهرستان‌ها قرار گیرد و‌فرمانداران می توانند با اعلام آمادگی برای برگزاری برنامه‌های ورزشی همگانی، از امکان ایجاد شده برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان خود بهره گیرند.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: محوریت مهم برنامه‌های هیئت ورزش‌های همگانی در سالجاری با محوریت توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی در محلات شهرها به ویژه کلان‌شهر شیراز و همچنین توجه به ورزش روستایی و عشایری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها