خبرهای داغ:
رئیس ستاد عتبات عالیات استان فارس با اشاره به ساخت صریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) در کربلا توسط هنرمندان شیرازی گفت: تاکنون ۳۰ درصد از این ضریح ساخته شده است.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۱۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

اسکندر قاسمی با بیان اینکه از ابتدای آغاز کار ستاد بازسازی عتبات تاکنون در استان فارس 85 پروژه انجام شده یا در حال انجام است، اظهار داشت: ساخت ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) در کربلا از جدیدترین پروژه‌های ستاد عتبات استان فارس است که تا پایان سال کامل می‌شود. 

وی درباره ویژگی‌های این ضریح گفت: سازه اولیه آن از چوب است و بدنه ضریح از نقره و بالای آن از طلا ساخته می‌شود و در حال حاضر 30 درصد این ضریح توسط هنرمندان شیرازی ساخته شده است. 

قاسمی با بیان اینکه استان فارس همواره در توسعه و بازسازی عتبات عالیات نقش پررنگی داشته است، افزود: ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا برای توسعه حرم امام حسین (ع) از دیگر پروژه‌هایی است که هنرمندان استان فارس نیز در ساخت آن سهیم هستند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بیان کرد: هنرمندان و معماران چیره‌دست استان فارس در آینه‌کاری، گچ‌بری و ساخت سازه‌های این صحن نقش دارند. 

وی درباره این صحن گفت: این صحن در 5 طبقه با متراژ 230 هزار متر مربع ساخته می‌شود اما به گونه‌ای طراحی و تعبیه شده که بالاتر از حرم امام حسین (ع) قرار نمی‌گیرد و موزه، کتابخانه، آشپزخانه، رستوران، مهمانپذیر و بخش اداری در طبقات زیرزمینی و منفی قرار دارد. 

قاسمی با بیان اینکه بازسازی عتبات به صورت صددرصد با مشارکت مردمی انجام می‌شود، افزود: مردم استان فارس در صورت تمایل می‌توانند نذورات خود را به کارت 6037991899884807 بانک ملی به نام ستاد عتبات عالیات استان فارس واریز  یا به صورت حضوری به دفتر این ستاد در شیراز مراجعه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها