فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه به همراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج، مدیر ایثارگران ناحیه و جمعی از مسئولان با خانواده 3 جانباز دوران دفاع مقدس دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۱۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با تجلیل از مقام شامخ جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ابراز داشت: حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد؛ شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.
 
گرایلی افزود: وفاداری نسبت به پیشوای معصوم(ع) از مهمترین مصداق وفا به میثاق الهی است و حضرت عباس بن علی (ع) تا پای جان به میثاق خویش وفادار ماند به طوری که از آن پس در تاریخ تشیع به عنوان مظهر وفا شناخته شده و وفاداری از ابعاد شخصیتی حضرت شده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عنصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، غیرت است، گفت: غیرت نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی است.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه اضافه کرد: آن کس که شعله غیرت وجودش را روشن کرده است، در برابر ناحق بی تفاوت نمی نشنید و تا پای جان پیش می رود.
 
وی با بیان اینکه غیرت نشان عفت شخص است و به تعبیر امام علی(ع)، عفت مرد، به مقدار غیرت اوست، گفت: حضرت عباس(ع) این صفت والا را به حد کمال دارا بودند و غیرت به وجودش سرافراز است؛ گرچه کربلا تجلی‌گاه غیرت بود و غیورترین مردان تاریخ شکوه غیرت را در آن جا به نمایش گذاشتند ولی غیرت عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت.
 
گرایلی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در دفاع از حریم ولایت آنچنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد، افزود: شجاعت و رزم آوری عنصر دیگر شخصیت حضرت باب الحوائج است.
 
در پایان هر یک از این دیدار ها از این یادگاران بزرگ انقلاب با اهدائ لوح و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد
ارسال نظرات
پر بیننده ها