زنگ سپاس معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، با حضورفرماندار امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان در مدارس شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در هنرستان دخترانه کارودانش الزهراء نواخته شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۷۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، به مناسبت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم در تمام مدارس شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در هنرستان کار و دانش الزهراء نواخته شد.

عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، به نقش معلم در تعالی دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: تربیت انسان که به عنوان اشرف مخلوقات نظام هستی است بر شان و منزلت حرفه معلمی افزوده است.

فر ماندار بهاباد تصریح کرد : نامگذاری یک هفته در سال به عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم و ارج نهادن به مقام این قشر به بهانه ارج نهادن به مقام اساتیدی چون شهید مطهری معمار و نظریه پرداز نظام و اساتیدی است که امروز در ادامه راه وی در جبهه تعلیم و تربیت مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر الگوگیری معلمان از شهدا، شهید مطهری را در ابعاد مختلف الگویی مناسب برای معلمان دانست و با بیان اینکه پایه و اساس تربیت در یک جامعه از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، گفت: معلمان در این زمینه نقشی اساسی ایفا می‌کنند و با تربیت نسل جدید، نقش ویژه‌ای در رشد و پرورش جوانان نسل کشور به عهده دارند.

عالی ترین مقام اجرائی شهرستان با بیان اینکه اگر دانش آموزان را تربیت مذهبی و علمی و عقلی نکنیم از قافله عقب می مانیم گفت : فرزندان ما باید تربیت اسلامی و دینی داشته باشند.

عباس اقبال با اشاره به اینکه استاد شهید مرتضی مطهری انسان آزاده و فیلسوف بزرگی است گفت : باید علامه شهید مطهری را شناخت و کتب و آثار علمی این فیلسوف را مطالعه کرد تا اینکه بفهمیم شهید مطهری چطور انسانی بود.

فرماندار بهاباد با بیان این مطلب که امروز کشور ما یکی از کشورهائی است که مورد حملات سایبری قرار میگیرد گفت : ما امروز گرفتار جنگ سایبری شده ایم و اگر یک لحظه غفلت کنیم از دورترین نقاط دنیا به ما حمله سایبری خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت : حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت امسا ل مهر تایید دوباره ای به حقانیت نظام اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بهاباد با بیان اینکه انتخابات در دورترین روستاهای شهرستان برگزار میشود : بر حضور گسترده مردم ولائی بهاباد در انتخابات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات بعنوان یک تکلیف شرعی، ملی و احساس مسوولیت در برابر نظام، امام و شهدا، ولایت فقیه و همه ارزش ها است گفت : شرکت تک‌تک افراد جامعه در انتخابات، علاوه براینکه یک حق طبیعی، قانونی، تکلیفی و اجتماعی است، یک وظیفه شرعی اسلامی و الهی نیز بوده که برعهده تمامی واجدین شرایط رای‌ دادن است و هر یک رای ایرانی، یک سیلی محکم بر استکبار جهانی و مشتی بر دهان یاوه‌گویان است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت فیلسوف و علامه بزرگوار استاد شهید مرتضی مطهری وروز معلم به همه دست اندرکاران تعلیم تربیت به نقش علم و دانش در جامعه اشاره کرد و گفت : دانش آموزان با کسب علم و دانش و رعایت حجاب و عفاف پاسدار خون شهیدان والامقام و آرمان های این عزیزان باشند.

وی علم و ایمان را دو بال پرواز و صعود به قله های پیشرفت دانست و اظهار کرد: انس و الفت با قرآن و نماز و عمل به آن زمینه سعادت و موفقیت در سایر زمینه ها را فراهم تر می کند.

امام جمعه بهاباد همچنین در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه کار و دانش الزهراء بهاباد اظهارداشت : همه معلمان جامعه باید با افکار و اندیشه های شهید مطهری آشنا شده و وی را در کارها و راه و روش خود الگو قرار دهند.

در این مراسم حسن عبداللهیان رئیس آموزش و پرورش بهاباد نیز در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و به ارائه گزارشی از عملکرد اداره آموزش وپرورش در سال ذشته پرداخت .

در پایان با اهدای شاخه گل به معلمان از آنان تجلیل شد و روز معلم را به معلمین تبریک گفتند .


ارسال نظرات