باید در راستای پیروی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به منظور نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، زمینه رشد توانمندی های داخلی فراهم شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۱۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست با فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، بر ضرورت همراهی دولت و بخش خصوصی در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور تاکید کرد و گفت: امروز روح حاکم بر دولت و مدیریت کشور، تکیه بر بخش خصوصی دارد و این امر، فرصتی برای فعالیت و پویایی بخش خصوصی در نظام را فراهم کرده است.

اسداله درویش امیری افزود: بخش خصوصی، موتور محرک تولید و اشتغال در جامعه است که به دور از مشاجرات سیاسی، سرمایه گذاری لازم را در راستای ایجاد رشد اقتصادی و تولیدی انجام می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روح حاکم بر دولت و مدیریت کشور، تکیه بر بخش خصوصی دارد و این امر، فرصتی برای فعالیت و پویایی بخش خصوصی در نظام را فراهم کرده است، اظهار داشت: باید در راستای پیروی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب به منظور نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، زمینه رشد توانمندی های داخلی فراهم گردد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این توافق در مدیریت کشور ایجاد شده که باید با تکیه بر توان بخش خصوصی، وضعیت کنونی کشور را ارتقاء بخشید، تصریح کرد: بر اساس نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه تولید، اجرای طرح رونق و ایجاد ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید در استان های کشور آغاز شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته 55 میلیارد تومان از جرائم مالیاتی، بیمه ای و بانکی واحدهای تولیدی استان بخشوده شده و 385 میلیارد تومان از معوقات آنها به مدت 2 تا 3 سال تقسیط شده است.

استاندار زنجان در طول سال گذشته از بیش از 8 هزار شغل متزلزل در واحدهای تولیدی و صنعتی زنجان صیانت شده و 5 هزار شغل جدید نیز ایجاد شده است و نیز بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط در استان پرداخت شده است.

استاندار زنجان گفت: 2500 شغل خانگی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان ایجاد شده و برای رونق 1500 شغل نیز تسهیلات ارزان قیمت از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: تحمیل بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه جاری و استمرار پرداخت 54 میلیارد تومان یارانه، شرایط را برای افزایش اشتغال و تولید در کشور و استان دشوار می سازد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کارفرمایان با استفاده از سرمایه های خود، سرپناه و محل درآمد برای کارگران فراهم نموده اند، لذا باید کارگران را به منزله عائله خود بدانند و دلسوزانه در راستای تولید و اشتغال گام بردارند، اظهار داشت: ایجاد 7 دانشکده پزشکی پویا و فعال به همت مسئولین و خیرین حوزه سلامت که از افتخارات استان به شمار می رود، در کنار ارتقاء سرمایه گذاری صنعتی و معدنی به میزان 5300 میلیارد تومان در سال 95، تنها بخشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در استان زنجان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کشور در عرصه های بین المللی و منطقه ای، تمامی مردم دنیا به میزان مشارکت ایرانیان در انتخاب رئیس جمهور چشم دوخته اند.

استاندار زنجان در ادامه افزود: وظیفه مسئولین، ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بدون دخالت در تصمیم سازی های عمومی است؛ چراکه مردم به حدی از بلوغ دست یافته اند که بدون توجه به وعده های دروغین، انتخابی مبتنی بر خرد جمعی و عقل و برنامه ریزی داشته باشند.

اسداله درویش امیری در پایان تصریح کرد: باید یاس و ناامیدی از جامعه گرفته شود تا مردم انتخابی صحیح و آزادانه داشته باشند و با عمل به تکلیف الهی، شرعی، دینی و انسانی خود و با مشارکت حداکثری در انتخابات، به تعیین سرنوشت کشور بپردازند.

ارسال نظرات