اشکفتک، مهدیه و چالشتر در 5 کیلومتری مرکز استان قرار دارند که به عنوان ناحیه غرب شهرکرد معرفی شده است اما کمبود امکانات رفاهی موجب نارضایتی مردم در این منطقه شده است.
کد خبر: ۸۸۵۴۵۶۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ با ورود به منطقه غرب شهرکرد شاید وضعیتی را با چشم مشاهده کرد که کسی باور نکند این وضعین یک شهر است و ناحیه غرب مرکز استان است یا مناطق دور افتاده از شهر؟!

یکی از کمبودهای اساسی در این منطقه وجود نداشتن یک محل بازی و پارک برای کودکان و نوجوانان است درحالی که ما به فصل بهار و تابستان و تعطیلی مدارس نزدیک می‌شویم کودکان نیازمند آن هستند تا محلی برای سپری کردن اوقات فراغت خود داشته باشند اما این امکانات رفاهی نوعی آرزو و رویا برای این کودکان تبدیل شده است.

در این منطقه امام‌زاده سلطان محمد سبزه پوش یکی از محل‌های تفریحی مردم محسوب می‌‎شود که از محل مسکونی نزدیک به یک کیلومتر فاصله دارد اما به دلیل وجود وسایل بازی همچون ترامپولین و سرسره بادی کودکان تمایل بسیاری در این مکان مذهبی داشتند اما ناگهان با تصمیم هیئت امنا و اداره اوقاف و امور خیریه استان این شوق حضور در تنها محل تفریحی، مذهبی به بقض و ناراحتی تبدیل شد.

طبق شنیده‌ها اعلام شده است که وسایل بازی همچون ترامپولین و سرسره بادی در این محل باید جمع آوری شود .

پس بر آن شدیم تا در این خصوص مصاحبه ای از مردم این منطقه تهیه کنیم به همین دلیل به سراغ مردم این منطقه رفتیم، یکی از مردم این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام نارضایتی خود از شهرداری و شورای شهر شهرکرد عنوان کرد: مردم منطقه ما با وجود آنکه میزان زیادی عوارض پرداخت می‌کنند اما حتی یک محل تفریحی برای کودکان ما در این منطقه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این نبود مکان تفریحی برای کودکان یکی از نقاط ضعف قابل مشهود و ملموس شهرداری در این منطقه‌ می‌باشد که باید سریعتر این مشکل رفع گردد.

این فرد با بیان اینکه کاش اسم شهر را یدک نمی‌کشیدیم و حداقل از ظرفیت‌های روستایی بهرمند ‌می‌شدیم گفت: تنها محل بازی کودکان ما وسایل بازی قدیمی امامزاده است که متاسفانه آن هم  امام‎‌زاده فقط وسایلی فرسوده دارد و چندین مرتبه موجب حوادثی برای کودکان شده است.

یکی دیگر از اهالی ناحیه غرب شهرکرد با بیان اینکه مسئولین با بی‌توجهی با این منطقه برخورد می‌کنند گفت: متاسفانه با وجود اینکه عوارض شهرداری پرداخت می‎شود اما محلی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تنها نبود فضای سبز مشکل این منطقه نیست و باید به نحوه نادرست جمع‌آوری زباله، وضعیت نامطلوب خیابان‌ها و سرعت‌گیرهای عیر اصولی نیز اشاره کرد که مشکلات متعددی را برای مردم بوجود آورده است.

یکی از هیئت امنای امامزاده سید محمد سبز پوش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان داشت: وجود وسایل بازی یکی از نیازهای رفاهی مردم به خصوص کودکان است.

وی با بیان این سخن عنوان داشت: علت جمع شدن سرسره بادی و ترمپلین نداشتن تائیده استاندارد و بیمه بوده است که به همین دلیل فرد سرمایه‌گذار ملزم به جمع کردن وسایل بازی شده است.

به قلم فاطمه بیاتی اشکفتکی

ارسال نظرات