خبرهای داغ:
بنای این نهاد را برای انقلاب جهانی پایه ریزی کرده اند هر کجای عالم مظلوم باشد ما هم هستیم و هر کس در هر کجای دنیا مورد ظلم قرار بگیرد ما دفاع می کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۵۰۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ فرا رسبدن سالروز خجسته ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و  ولادت برادر گرامیشان حضرت ابوالفضل علیه السلام و روز جانباز فرصت مناسبی شد تا با یکی از پاسداران و مداحان اهلبیت علیه اسلام، حاج رضا چایچیان به گفتگو بنشینیم و در رابطه با هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقش آن در جامعه اسلامی نظر وی را جویا شویم.

تا پایان این گفتگو با ما باشید:

به نظر شما چرا حضرت امام خمینی (ره)  فرمودند: «سپاه چشم من است و چشم من نباید خطا کند»؟
ضمن تبریک این روز عزیز به همه پاسداران حریم ولایت و همه کسانی که رسماً عضو سپاه نیستند اما در مسیر این نهاد عزیز قدم برمی دارند.
حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «سپاه چشم من است و چشم من نباید خطا کند، ای کاش من هم یک پاسدار بودم» معلوم می شود این نهاد مورد توجه خاص اماممان بود و از این رو سعی شد هم خود پاسداران و هم مسوولان سپاه به طور ویژه مواظبت از خود و این سازمان را فرض بدانند.

بنا براین برخی از مواردی که شاید در برخی سازمان ها و نهادهای دیگر شاهد آن باشیم در سپاه به ندرت می بینیم. حتی ظاهر افراد سپاهی هم شاخص است و این نبود و نیست مگر به مواظبت دایمی.

اگر بعضی واحدهای نظارتی را در جاهای دیگر فقط ظاهری و عنوانی می بینیم به حق در سپاه عامل و فیلتر بسیار قوی است. سپاه نهادی ولایی و زیر نظر مستقیم امام خامنه ای است.

نقش سپاه در تحقق و پایداری انقلاب اسلامی تا کجاست؟

رهبر می فرمایند اگر انسان چیز کم ارزشی در جیب داشته باشد خیلی توجه ندارد اما اگر چیز با ارزشی داشته باشد دائماً مواظبت می کند شما پاسداران همان چیز با ارزش هستید (قریب به این مضمون) پس معلوم شد نقش سپاه در انقلاب اسلامی چیست.

انقلاب اسلامی صرف یعنی تمام عالم. ایران آن را خاص می کند ولی محدودیت ندارد پس بنای این نهاد را برای انقلاب جهانی پایه ریزی کرده اند هر کجای عالم مظلوم باشد ما هم هستیم و هر کس در هر کجای دنیا مورد ظلم قرار بگیرد ما دفاع می کنیم.

مهمترین هدف شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چیست؟

هدف های سپاه مشخص است؛ حفظ و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ما امروز مورد هجوم در سراسر دنیا قرار گرفته ایم. یعنی یمن، سوریه، عراق، پاکستان، میانمار، بحرین خط قرمز ما هستند ما همه جا حضور داریم و باید داشته باشیم چون پاسدار انقلاب اسلامی هستیم.

انقلاب ما صادر شد چون قرار بر این بود که به جای نفت؛ انقلاب صادر کنیم. امروز قلب آمریکا پایگاه زده ایم در دل های مردم اروپا رسوخ کرده ایم.

به نظر شما دلیل اینکه همیشه تحریم سپاه، در لیست تحریم های علیه ایران قرار دارد چیست؟

امروز ما در صدر تحریم هستیم چون دشمن خوب تشخیص داده است، بر خلاف بعضی مسوولان که مرکز قدرت را نشناخته اند. دشمن شناخته است دولت برای ایران تلاش می کند و در مقابل ظلم به مسلمانان به یک امضای سفید و قرارداد و یا بیانیه بسنده می کند، رعایت دیپلماسی را می کند اما ما به قول رهبر دیپلمات نیستیم وظیفه شرعی ما ایجاب می کند در هر جا نیاز است باشیم و چرا سپاه در لیست تحریم ها نباشد اگر نبود جای تعجب داشت هر زمان دشمن برای شما سوت و کف زد بدانید یک گل به دروازه خودی زدید… در خانه اگرکس است یک حرف بس است…

ما از این تحریم ها ذره ای نمی هراسیم چون اماممان فرمود اگر تحریم نظامی شدیم فرزند محرم و اگر تحریم اقتصادی شدیم فرزند رمضانیم.
امروز باید ایستاد؛ امام فرمودند اسلام همه اش سیاسی است اسلام را بد معرفی کرده اند امام حسین کارش سیاسی است همه را فدا می کند برای اسلام. حاضر به اسارت زن و بچه ها می شود برای اسلام. امروز روز استقامت است فاستقم کما امرت آیه ای که پیامبر اکرم را پیر کرد باید ماند و پیر شد و در راه این دین مبین فدا شد.

به نظر شما فلسفه تشکیل بسیج چیست؟

هدف از تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام (رحمت الله علیه)حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است و بسیج بر همین نیت و همین هدف تا به حال بوده است.

تا چه حد می توان گفت بسیج در پیشرفت کشور نقش مؤثری داشته است؟

بسیج هم در زمان بعد انقلاب و از بدو تشکیل تا زمان دفاع مقدس، هم در زمان دفاع مقدس و هم در زمان بعد از آن نقش آفرینی های بسیار حساسی داشته است به این صورت که ما در هر جایی در کشور کم آوردیم، از نیروهای بسیج استفاده کردیم و مسئولین ما این موضوع را خوب آگاه اند و خوب می دانند.

بسیج در کشور ما الگویی برای خیلی از کشور های اسلامی و حتی غیر اسلامی شده است. چون یک نیرویی از  بطن مردم جوشیده است و چون افراد بسیجی با اخلاص، و افرادی هستند که فقط رضای خداوند را در نظر دارند، هر جایی که وارد صحنه شدند، ما دیدیم که موفق بیرون آمدند؛ از جمله اینکه ما می توانیم بحث کوی دانشگاه را در تهران بگوییم، فتنه سال ۸۸ را نام ببریم که واقعا اگر بسیج نبود معلوم نبود که پس از این دو واقعه ی بزرگ سیاسی در کشورمان، مملکت ما به کجا می رفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها