مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد در همایش جهادگران جبهه کار و تولید، گفت: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور باید تولید و اشتغال رونق بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۴۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به همت سازمان بسیج کارگری استان یزد مراسم روز بسیج کارگری با عنوان همایش جهادگران جبهه کار و تولید با حضور حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق ،محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ،محمد رضا نیک نام مسئول سازمان بسیج کارگری ،خانواده معظم شهدای کارگر و جمعی از مسئولین وکارگران بسیجی در بافق برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق بیان کرد: امروز بسیج کارگری باید برای اشتغال نسل جوان، رفع تورم و بیکاری تلاش کند.

وی تصریح کرد: نمونه بارز تلاش‌هایی که بسیجیان کارگر در طول انقلاب داشته‌اند تقدیم 14 هزار شهید  در راه اهداف نظام مقدس اسلامی است .

سلیمانی افزود: امروز نظام نیاز به رفع مشکلات اقتصادی دارد و دشمن توانایی و قدرت‌های کشور ایران را هدف قرار داده است هرچندکه با تکیه بر توان داخلی نظام از نظر تجهیزات نظامی و علمی به اقتدار رسیده‌ایم.

در ادامه محمدرضا نیک‌نام با بیان اینکه سال پیش در حوزه بسیج کارگری درجشنواره حلقه‌های صالحین، 22 طرح برتر انتخاب شد اظهار داشت: این طرح‌ها سودی میلیاردی برای کشور داشت .علاوه براین  نخبگانی بسیجی ما  در زمینه‌هایی فرهنگی از جمله ، شعر وشاعری و حفظ کل قرآن نیز دارای مقام هایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه اگر کارگر فعالیت نکند تولید محقق نمی‌شود تصریح کرد: کارگر، سرمایه و کارفرما 3وجه یک مثلث هستند که اگر این سه عنصر اصلی باهم تعامل داشته باشند تولیدات به خوبی انجام می‌شود ومردم از تولیدات با کیفیت داخلی بهره مند می شوند.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد ادامه داد:امسال مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی ،تولید –اشتغال نام گذاری کردند و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود مگر تولید و اشتغال مناسب داشته باشیم و همه ما اهم از دولت ،ملت و نهاد ها باید هم دل و همزبان باشند  و برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

محمدحسن ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز ضمن گرامیداشت هفته کارگر عنوان کرد: 65 درصد جامعه استان یزد را کارگران تشکیل می‌دهند و حدود 39 هزار واحد صنفی، تولیدی و خدماتی رسمی در استان وجود دارد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای خانواده کارگری در استان یزد است.

ریاحی افزود : در بحث کار و تولید با توجه به ظرفیت، توانمندی و متناسب با شرایط هر شهرستان واحدهای تولیدی، خدماتی وصنعت و معدن شکل می‌گیرد و شهرستان بافق با توجه به ظرفیت سنگ آهن ،بیشترین فعالیت‌متمرکز این حوزه را دارد و با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه نیروهای متخصص و توانمند در این عرصه را بکار می‌گیرند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان یزد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی را دارد افزود: باتوجه به آمایش سرزمین و زیرساخت‌های استان یزد تلاش بر این است که شرایط و زیرساخت‌های توسعه فعالیت‌ها و خدمات اقتصادی را در این استان داشته باشیم و زیرساخت‌ها را با استفاده از دانش بومی توسعه دهیم.

ریاحی بیان داشت:  قرار است شرایط گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و گردشگری را در قالب طرح تکاپو برنامه‌ریزی کنیم و به پایداری توسعه اقتصاد در استان یزد امیدوار باشیم .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای افزایش نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید  محیط کار  و خانه را طوری طراحی کنیم که نشاط افزایش باشد تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

در پایان مراسم 40 نفر از بسیجیانی که بیشترین همکاری را با این قشر داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ر

ارسال نظرات