دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:
آصفری گفت: باید نگاه دولت آینده به داخل و شعار ما می توانیمباشد، تا این روحیه و اعتقاد در مسئولین دولت آینده وجود نداشته باشد ما نمی توانیم به عملی سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی دست یابیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۱۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹

محمدحسن آصفری، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نگاه دولت آینده برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید نگاه دولت آینده به داخل و شعار ما می توانیم باشد، تا این روحیه و اعتقاد در مسئولین دولت آینده وجود نداشته باشد ما نمی توانیم به عملی سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و توجه به واحدهای صنعتی در دولت دوازدهم عنوان کرد: دولت آینده باید به شهرک های صنعتی توجه کند امروز این شهرک های صنعتی به شهرک های ارواح تبدیل شده اند. چون تولیدات کم شده و اغلب واحد های صنعتی ما تعطیل و یا با کمتر از 50 درصد ظرفیت خودشان کار می کنند.

دولت آینده به فکر واحدهای صنعتی و تولیدی باشد

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات واحدهای صنعتی تأکید کرد و افزود: بر همین اساس دولت آینده باید مشکلات واحدهای صنعتی را برطرف کند تا بررسی و معضل آنها حل نکند اتفاقی نمی افتد.

اصفری با انتقاد از عملکرد بانک ها و تضعیف واحدهای تولیدی تصریح کرد: امروز بانک ها تبدیل به بنگاه داری شده اند و پول های مردم را نگه داری و تسهیلات با سود های کلان به دیگران می دهند لذا تولید کنندگان هرچه تولید می کنند در حلقوم بانک ها می ریزند.

وی افزود: امروز تولیدکنندگان در بحث انرژی و حامل های انرژی، مشکل دارند، بر همین اساس تولیدکننده هرچه تولید می کند باید هزینه آب، برق و... کند.

آصفری خاطرنشان کرد: این روند نمی تواند حمایت از تولید باشد، لذا دولت آینده باید در این خصوص کار کند و بسته های حمایتی را در نظر بگیرد تا تولیدکنند داخلی بتواند سال ها به امر تولید بپردازد.

ارسال نظرات