خبرهای داغ:
رجایی هرندی معلم جوان جلگه ای گفت: کار معلم فقط داشتن یک شغل نیست زیرا او با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۸۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، معلم جوان بخش جلگه در گفتگویی با اشاره به اینکه دلیل اصلی برای انتخاب شغل معلمی، علاقه چندین ساله ام به این شغل بود، گفت: هر فردی در انتخاب هر شغل و حرفه ای، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ولی آنچه برای من از اهمیت بسیاری برخوردار بود، عشق فراوان به معلمی است.

حسن رجایی هرندی با تاکید بر اینکه معلمی هنری آمیخته با ادب است، افزود: هنری که یک معلم می تواند با گفتار و رفتار وکردار خود، دانش آموز را به سر حدّ بندگی و اخلاص برساند و طریقه سالم زندگی کردن را به او بیاموزد و چنان نقش بندگی وعبودیت خود را بازی کند که یک دانش آموز با دیدن او به زیبایی های دین خود و دلسوزی پیامبران و همچنین عطوفت الهی پی ببرد.

وی که عاشق معلمی بود، با تاکید بر اینکه انتخاب همیشگی من معلمی هست، اظهار کرد: چون در ابتدای راه معلمی هستم و نیروی جوانی من با این عشق عجین شده، اگر بار دیگر به گذشته برگردم، بی تردید همین حرففه را انتخاب می کنم.

این معلم جوان بخش جلگه با اشاره به اینکه برخی افراد سطحی نگر بوده و فقط سه ماه تعطیلات معلمان را بازگو می کنند، گفت: هر شغلی برای خود سختی هایی دارد، فقط کسی آن سختی ها را درک می کند که یا خود و یا یکی از افراد نزدیکش در آن حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: حرفه معلمی نیز همینطور است. دیگران با دیدن تعطیلات فراوان آن فکر می کنند یک معلم در جامعه کار خاصی انجام نمی دهد و همیشه درحال استراحت است، ولی اگر واقع بین باشیم و خودمان را به جای تک تک معلمین قرار دهیم، خواهیم دید که کار راحتی نیست، اگر واقعا عشق به کار در بیشتر معلمان و همچنین امید به پاداش های معنوی آن نبود، بعید می دانم کسی به اذیت ها و آزار های آن راضی می شد.

رجایی هرندی با اشاره به سختی های این شغل معنوی افزود: درآمد کم، برخورد با انواع استعداد ها و توانایی ها که باید در مقابل هر کدام برخورد خوبی داشته باشد، استرس های ایجاد شده از سوی دانش آموزان از جمله سختی های این شغل حساس است.

وی برخی سخنان نسنجیده مردم را نمکی خواند که برزخم برخی معلمان پاشیده می شود و تاکید کرد: یک معلم عاشق، هر سختی را با جان ودل می پذیرد و آن را شیرینی کار خود حساب می کند، ولی آنچه درد آور است سخنان نسنجیده مردم و به نوعی زخم زبان های مردم است که برخی خانواده ها هر اخلاق تندی را از معلم و هر اخلاق پسندیده را از والدین و خانواده یک نوجوان می دانند.

معلم جوان جلگه ای با اشاره به اینکه شغل معلمی همه اش خلاقیت و ابتکار است، بیان کرد: دانش آموزان با فرهنگ ها و آداب خاص و همچنین دنش آموزان تیزهوش و کم هوش را در کنار هم تعلیم دادن خود یک ابتکار است، بنده به این مطلب رسیده ام که در این دوره و زمان اگر با رفاقت با دانش آموزان و احترام گذاشتن به آن ها به تدریس بپردازیم نتیجه خوبی در تدریس دریافت می کنیم.

وی افزود: کار معلم فقط داشتن یک شغل نیست زیرا او با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است، معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی و عاطفی خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه ای مناسب وارد کلاس درس شود و او نباید اجازه دهد این موارد روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد.

رجایی هرندی خاطرنشان کرد: یک ویژگی مهم و بنیادی معلم، به روز بودن و همگامی با تغییرات تکنولوژی، فرهنگی و اجتماعی است و معلم باید با آخرین روش های آموزشی آشنا بوده  و در حد توان آنها را بکار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها