تهیه‌کننده مجموعه دیرین دیرین:

فضای ICT مانند پاساژ بزرگی است که مغازه‌های خود را به‌رایگان در اختیار افراد خلاق قرار داده است

ابوالحسنی در همایش کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: فضای ICT درست مثل این است که پاساژی بزرگ ساخته‌شده و در آن مغازه‌های خالی زیادی به‌صورت رایگان وجود دارد و از ما می‌خواهند که برویم و در آن کاسبی کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۶۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابوالحسنی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و در همایش کارآفرینی در سخنانی فضای ICT را به پاساژی بزرگ تشبیه کرد و گفت: در این پاساژ مغازه‌های خالی زیادی به‌صورت رایگان وجود دارد و از ما می‌خواهند که برویم و در آن کاسبی کنیم.یعنی فضای کاری برابر برای همه افراد خلاق وجود دارد و ما باید از این فضا استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سعی کنید از هر فرصتی در زندگی برای درآمدزایی باید استفاده کرد افزود: کاری را که آغاز می‌کنید ولو کوچک خوب و باکیفیت انجام بدهید و نباید از همان کارهای کوچک هم شرم داشته باشیم بلکه پایه کارهای بزرگ همین کارهای جزئی است و البته پراکنده‌کاری نکنید و در یک کار متمرکز شوید و کار خود را توسعه دهید.

ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود از مهم‌ترین برنامه‌های آینده مجموعه خود را ساخت دیرین دیرن استانی و بومی خواند و گفت: ما در دیرین دیرن اصلی به بعضی از نکات می‌پردازیم که برای کل جامعه جذابیت دارد اما ممکن است بعضی از اتفاقات در شهرها به‌صورت خاص بیفتد و برای مردم آن منطقه از جذابیت بیشتری برخوردار باشد لذا به دنبال سوژه‌هایی هستیم که با گویش محلی شهرها به موضوعات محلی بپردازد و در این راستا دیرین دیرن را تولید کنیم که این خود با توجه به عوامل زیادی که برای ساخت مجموعه در هر استان لازم دارد می‌تواند به‌نوعی اشتغال‌زایی برای آن استان هم باشد.

تهیه‌کننده مجموعه دیرین دیرین اظهار کرد: در پروژه‌ای به نام گیگول، ایران را به 600 منطقه تقسیم کرده‌ایم که برای هر منطقه 50 انیمیشن تولید می‌شود که در آن جذابیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ازجمله گردشگری، صنایع‌دستی و ... در انیمیشن‌های صدثانیه‌ای معرفی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های ICT خوبی در این دولت در کشور ما فراهم‌شده همه می‌توانند در این بستر برای خود اشتغال ایجاد کنند و این درست مثل این است که پاساژی بزرگ ساخته‌شده و در آن مغازه‌های خالی زیادی به‌صورت رایگان وجود دارد و از ما می‌خواهند که برویم و در آن کاسبی کنیم یعنی فضای کاری برابر برای همه وجود دارد و ما باید از این فضا استفاده کنیم.

ابوالحسنی تصریح کرد: بعضی از کانال‌های تلگرامی که بیش از یک‌میلیون عضو دارند 80 میلیون تومان در ماه درآمد دارند و کانال‌های بین 500هزار تا یک‌میلیون 50 میلیون در ماه درآمد دارند و به همین نسبت ادامه دارد یعنی می‌توان بر اساس جذابیت‌های محلی مطالبی را ارائه کرد و در بین آن از درآمد تبلیغات نیز استفاده کرد.

در این جلسه مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم ضمن برشمردن موفقیت‌های مجموعه دیرین دیرن گفت: سادگی کلام، تصاویر و انیمیشن‌های ساده و جذاب، داستان‌های با اصالت و نزدیک به فرهنگ ایرانی، جدایی از جناح‌بازی و یا طرفداری از قشری خاص و بروز بودن ساخت انمیشن ها برای مسائل روز مبتلابه جامعه باعث جذابیت هر چه بیشتر مجموعه دیرین دیرین شده است.

سید امیررضا حسینی نژاد این مجموعه را ابتکار و کاری نو در ایران دانست که توانسته در مدتی کوتاه به جذب مخاطبان زیادی برسد و با زبانی طنز و با دوری از حرفه‌ای حاشیه‌ای و زیاد از حد، عنوان‌های اصلی را در ذهن بیننده رسوخ دهد و مخاطب را به فکر فروببرد.

وی با تشکر از حضور تهیه‌کننده مجموعه دیرین دیرن در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از وی درخواست کرد تا چند قسمت از این مجموعه با لهجه شیرین شاهرودی نیز ساخته و پتانسیل‌های این منطقه زیبا از این طریق به مردم ایران شناسانده شود که مورد استقبال وی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار