یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
نصرالله نژاد گفت: معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چراکه معلمی در حقیقت شغل انبیاء است.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۰۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
نقش بی بدیل معلمان در ارتقای سلامت اخلاقی و روحی جامعه

علی اصغر نصر الله نژاد استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج به مناسبت روز معلم و در رابطه با رسالت مهم معلمان در عصر حاضر اظهار داشت: معلم نقش بسیار اساسی و محوری را در جامعه انسانی دارد. تفاوت بین انسان و سایر موجودات هم در مسئله تعلیم و تربیت و آموزش است.

مسئول بسیج اساتید گلستان با بیان این مطلب افزود: قشر معلمان قشر بسیار زحمتکش و شریفی هستند اما باید توجه داشته باشیم که معلمی فقط به تدریس مباحث تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی نیست یعنی معلم علاوه بر آموزش دروس تخصصی باید در ارتقای سلامت روحی و روانی متعلّمین خود یعنی جامعه تلاش کند چراکه معلمی در حقیقت شغل انبیاء است.

این استاد دانشگاه با اشاره به تفاوت بنیادین مباحث آموزشی ما با فرهنگ غرب گفت: در شرایط فعلی از معلمان عزیز انتظار است که در تقویت بعد روحانی و معنوی و اخلاقی جامعه تلاش کنند و بر اساس سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از قرآن و عترت است عمل کنند.

ارسال نظرات