ساداتی خواستار همکاری جدی دادگستری بابل با این نوع مراکز غیرمجاز در این شهرستان شد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زمینه امنیت جان و مال زائران قدم‌های مثبتی برداشته شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۲۲۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حبیب‌الله ساداتی در نشست با رئیس دادگستری بابل، اظهار کرد: با وجود قانون مصوب هیأت وزیران و دستور موکد مقام معظم رهبری و مصوبه شورای امنیت ملی در عرصه عتبات شاهد افسارگسیختگی و فعالیت بدون مجوز هستیم.

وی با بیان اینکه آنچه از فعالیت شرکت‌های آزادبران سبب نگرانی بوده بحث قاچاق انسان است، اضافه کرد: برخی دفاتر بدون حفظ امنیت جانی مسافران و زیرپوشش قرار دادن بیمه و رعایت بسیاری از موارد اساسی مسؤولیت زائران را به‌صورت غیرمسؤولانه به عهده می‌گیرند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه دفاتر غیرمجاز اقدام به اعزام زائران بدون حضور روحانی و مدیر کاروان می‌کنند، تصریح کرد: این شرکت‌ها با نزدیک شدن به افراد بانفوذ شهر و دفتر مدیران دستگاه‌های اجرایی و اختصاص سهمیه رایگان به آنها سعی در جذب زائران می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: این افراد با تبلیغات سوء علیه شرکت مسافربری حج و زیارت مدعی می‌شوند که امکانات و خدمات ارزنده‌تری به زائران ارائه می‌دهند، در حالی‌که بحث تغذیه آنها مطابق با استاندارد بهداشتی نبوده و مهم‌تر از آن مسافران از بیمه و امنیت برخوردار هستند.

ساداتی افزود: دفاتر غیرمجاز با دریافت مبالغ پایین زائران را در هتل‌هایی اسکان می‌دهند که از امنیت و کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، در حالی‌ که برخی افراد به دلیل پایین بودن قیمت در کاروان‌ها ثبت‌نام می‌کنند.

وی از جابه‌جایی 46 هزار نفر زائر به‌صورت هوایی و زمینی در مازندران توسط سازمان حج و زیارت خبر داد و خاطرنشان کرد: دریافت هزینه اعزام زائران از طریق سازمان حج و زیارت از طریق ارائه فیش بانکی به حساب سازمان بوده و کسی حق دریافت پول نقد را ندارد، در حالی که دفاتر غیرمجاز هزینه را به‌صورت مستقیم از زائران و با مبلغ 500 هزار تومان بیش از سازمان حج و زیارت بدون هیچ تعهدی دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: آزادبران هر بار با تغییر دفتر کار بدون مجوز اقدام به اعزام زائران می‌کنند، در حالی‌ که تنها اجازه جابه‌جایی مسافران گردشگری از میراث فرهنگی دارند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه واقعه اخیر آتش‌سوزی که منجر به فوت تعدادی از زائران در عتبات عالیات شد زائران غیرمجاز بودند، گفت: این در حالی است که اعزام زائر به عراق، سوریه و عربستان تنها به عهده حج و زیارت است.

این مسؤول با بیان اینکه بیشترین فعالیت دفاتر غیرمجاز در شهرستان بابل مشاهده می‌شود، افزود: باید جلوی فعالیت غیرقانونی این دفاتر گرفته شود تا شاهد مشکلات عدیده برای زائران نباشیم.

ساداتی اظهار کرد: با وجود تبلیغات سوئی که از سوی دفاتر غیرمجاز برای حج و زیارت انجام می‌شود اما برای زائران 9 درجه‌بندی در نظر گرفتیم که مطابق با هزینه‌های انجام شده در اختیار این زائران قرار می‌گیرد ولی همه این هتل‌ها از امنیت و نظافت کافی برخوردار هستند.

وی خواستار همکاری جدی دادگستری بابل با این نوع مراکز غیرمجاز در این شهرستان شد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زمینه امنیت جان و مال زائران قدم‌های مثبتی برداشته شود.

رئیس دادگستری بابل نیز با اشاره به اینکه تبلیغات لازم درباره فعالیت این دفاتر غیرمجاز به جامعه نشده و مردم بدون اطلاع کافی با آنها همسفر می‌شوند، اظهار کرد: تقاضایی از رئیس کل در مورد طرح این مسأله در جلسه‌ای که با حضور مدیران قضایی استان برگزار می‌شود داشته باشید تا روشنگری لازم در این باره انجام شود.

سید یونس حسینی گفت: با حضور در جلسه پنج شنبه هر هفته دادگستری بابل قضات را از خطرات این دفاتر مجاز آگاه کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها