به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دومین کنگره شهدای دانشجو استان کردستان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امشب برگزار و از خانواده هشت شهید دانشجوی استان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۱۸۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دومین کنگره شهدای دانشجو استان امشب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سالن ابن سینا دانشکده پزشکی سنندج برگزار گردید.


در این کنگره نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جانشین و فرمانده سپاه کردستان، مسئولین ادارات سطح استان، رؤسا و معاونین دانشجویی فرهنگی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های سطح استان حضور داشتند.


ریس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این کنگره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شهید جلوه ای از وجود خداست و مطمئنا هر کسیبه این مقام عالی نمیرسد که بتواند از اصلی ترین سرمایه وجود خودش که همان جانش است بگذرد و به سعادت برسد.


وی بیان داشت: درک کامل راه شهدا سخت است و زمان زیادی برای درک عظمت آنها لازم است حال اگر بخواهیم مثل آنها باشیم که سخت تر است


سیامک واحدی  با تاکید بر اینکه نسل جوان باید به راه شهدا اقتدا کنند، افزود: امروز دانشجویان ما باید در کنار تعلیم و تعلم به تهذیب نفس خود نیز بپردازند و بتوانند ادامه دهنده راه و روش شهدا باشند.


دبیر کنگره شهدای دانشجوی کردستان در این مراسم گفت: برنامه‌های این کنگره از مهرماه سال گذشته آغاز شده و در چهار سطح از شهرستانی تا کشوری برگزار می‌شود.


به گفته علی محمدپناه، 33 برنامه در قالب این کنگره تدوین شد که در دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی، دانشگاه کردستان، علوم پزشکی، فرهنگیان و سایر دانشکده‌ها برگزار شده است.


در ادامه این مراسم همسر شهید دکتر علی محمدی از شهدای هسته ای به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و سردار اهوازی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی و همچنین رشادت شهدای مدافع حرم پرداخت.




قرائت وصیت نامه شهدا توسط یکی از دانشجویان و تجلیل از خانواده شهدای دانشجو استان از جمله برنامه های پایان بخش این مراسم بود.


در پایان این مراسم از خانواده شهدای دانشجو استان کردستان با اهدا لوح کنگره و هدایایی تجلیل و قدردانی شدو تمام حاضران در جلسه با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نثار فاتحه بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.



ارسال نظرات