خبرهای داغ:
نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اين مطلب گفت: شوراهاي شهر و روستا به عنوان مديران مياني در هرم مديريتي به واسطه ارتباط گسترده با طيف هاي مختلف مردم در مناطق شهري و روستايي مي توانند بهترين نقش را ايفا كنند.
کد خبر: ۸۸۵۴۱۸۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي استان، محمد حسن نژاد افزود: مردم بايد توجه داشته باشند كه شوراها می توانند با وضع قوانین و مصوبات مناسب وضعیت شهرداری ها را دگرگون کنند و در روستاها نیز غالبا اعضای شوراها زبان گویای مردم در مراجعه به ادارات و سازمان های ذیربط در پیگیری امور می باشند که در صورت عدم انتخاب افراد مناسب بسیاری از امور مردم پیگیری نشده و در نتیجه نسبت به دیگر شهرها و روستاها از پیشرفتی که باید داشته باشند محروم می گردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه یکی از مشکلات عمده در اکثر انتخابات ها بویژه انتخابات مجلس و شوراها قبیله گرایی و ملاک های طایفه ای است گفت: جامعه اي كه عزم توسعه سياسي دارد بايد عقلانيت فرهنگي را جايگزين فرهنگ سنتي و عشيره‌اي كند.

حسن نژاد ادامه داد: عقلانيت فرهنگي برخلاف فرهنگ سنتي، انتخاب بر مبناي خويشاوندي، قوميت، ثروت و شهرت را نمي‌پذيرد، براي اصلي‌ترين حقوق انتخاب كنندگان يعني «نظارت» و «پرسش‌گري» احترام ويژه‌اي قائل است، معيار اصلي انتخاب را تخصص و كارآمدي مي‌داند، پيش از پذيرش شعارها و برنامه‌هاي يك نامزد تحقق آنها را امكان سنجي مي‌كند و نقد منصفانه را با آغوش باز پذيرا است.

وی بیان كرد: مردم بدنبال افرادي باشند كه سابقه کاری و تجارب عملی خوبي داشته باشند، اهل عمل باشند تا حرف و صاحب نظر باشند.

وي جهاندیدگی، سلامت نفس، توان کار تیمی و گروهی و روحيه ايثار و از خود گذشتگي را از ديگر ملاك هاي انتخاب افراد اصلح عنوان و اظهار كرد: بايد افرادي انتخاب شوند كه وام دار اشخاص و گروه نباشند و هدف آنها فقط خدمت باشد.

نماينده مردم مرند و جلفا با بيان اينكه در بررسي صلاحيت كانديداها نبايستي در برابر افراد نا اهل و نا كار آمد كوتاه آمد ادامه داد: هيات عالي نظارت با دقت و بدون هيچگونه اغماض با عمل به مر قانون به اعتراض افراد رد صلاحيت شده رسيدگي كنند.

وي افزود: با وجود دقت هيات هاي اجرايي و نظارت در بررسي صلاحيت ها اما اصلي ترين مرحله اي صلاحيت با راي مردم احراز خواهد شد.عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه نظارت بر عملكرد شوراها در دوره اخير ضعيف بود تا جايي كه در برخي از شهرهاي استان شاهد انحلال شوراها بوديم. وي ادامه داد: فرمانداران بايستي به صورت مستمر بر فعاليت ها و مصوبات شوراها نظارت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها