استاد حوزه علمیه:

فرهنگ ایثار و شهادت ریشه بیداری اسلامی است

استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی برای ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۸۵۴۰۷۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله حائری شیرازی استاد حوزه علمیه در جشن میلاد سه نور که در شب میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در ناحیه مقاومت بسیج تفرش برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از مکتب عاشوراست، گفت: ایثار، مقاومت و شهادت جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی است.

وی افزود: از منظر قرآن، شهادت و جهاد در راه خدا، سعادت ابدی را برای انسان به دنبال دارد و اخلاص، ولایتمداری و ایمان از مهمترین خصوصیات شهدا است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: پرچم تجدید حیات اسلام بر دوش امت اسلام و اشک ریزان امام حسین(ع) قرار دارد و همین حسینیان هستند که توانسته‌اند عالم را متحول سازند و حکومت اسلامی را جایگزین حکومت‌های فاسد و ظلم کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه مبارزات امام خمینی(ره) از سال ۴۲ آغاز شد و پس از ۱۵ سال سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به نتیجه رسید، گفت: سخنرانی امام در نیمه خرداد با جسارت و شجاعت کامل همه واقعیت‌ها را به مردم اعلام کرد تا پرده از حقایق جامعه و اقدامات رژیم شاه برداشته شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز به الگویی برای ملت‌های مظلوم و آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است. امروز در عراق و سوریه شاهدیم که مردم با الگوگیری از انقلاب اسلامی و روحیه مقاومت جوانان ایرانی در برابر طاغوت و دشمن متجاوز مقاومت کرده‌اند و همین مقاومت سبب عقب‌نشینی دشمنان شد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قدرت اسلام مرهون جهاد و شهادت است، در قرآن و روایات از جهاد و شهادت تمجید شده و امیر مومنان(ع) در نهج‌البلاغه عزت را در گرو جهاد قرار داده‌اند. کسی که قدم در میدان جهاد می‌گذارد، باید خود را برای شهادت آماده کند.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر ولایتمداری تصریح کرد: تولی به امام حسین(ع)، انسان را حسینی می کند. افراد معتقد به ولایت فقیه نیز یک جریان هستند و همه به این ریسمان الهی چنگ می زنند و دوستی ها را احیا و تقویت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی، فرهنگ عشق، دوستی و وحدت است ولی فرهنگ غرب، فرهنگ تفرقه افکنانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات