خبرهای داغ:
فرماندار هندیجان گفت: سه پروژه مهم برای رونق بخشیدن و به شکوفایی رسیدن شهرستان هندیجان تصویب شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۰۴۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

کوروش مودت  اظهار کرد: پتروشیمی هندیجان، منطقه گردشگری بندر بحرکان و توسعه بندر سجافی، سه پروژه مهم هندیجان است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان و در حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و مدیریت برنامه و بودجه استان به تصویب رسید.

وی افزود: سایت گردشگری بحرکان با ظرفیت و پتانسیل بالا، سالها راکد مانده بود که با بازدید استاندار و نظر مساعد وی این طرح تصویب شد که جز مصوبات کوتاه مدت استان است و کمتر از یک سال هم طرح مطالعاتی و هم طرح اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار هندیجان افزود: تشکیل و توسعه بندر سجافی نیز از طرح های میان مدت هست که تصویب شد و طرح دیگر، آغاز و پیگیری پتروشیمی هندیجان که طرح مطالعات و مکان یابی آن در حال اجراست.

کوروش مودت با بیان اینکه بخش کشاورزی شهرستان هندیجان به شدت آسیب دیده است، گفت: به صورت جدی پیگیر هستیم تا مشکل کشاورزان این منطقه رفع شود.

وی با اشاره به مشکل بی آبی کشاورزی و سد سازی در بالادست رودخانه زهره هندیجان بیان کرد: از طریق استاندار و مقامات استانی و کشور این مشکلات را پیگیری کردیم و آنها توجیه شدند با ایجاد سد لاستیکی، تشکیل مدیریت رودخانه زهره و اینکه اگر آبی تقسیم شود بر اساس حق آبه باشد در جهت احقاق حق کشاورزان هندیجانی اقدام جدی انجام دهند.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: انتظار این است که مسئولان استان و کشور با این مسئله شعارگونه برخورد نکنند و آن را به صورت واقعی پیگیری کنند تا بیش از این کشاورزی هندیجان متضرر نشود.

وی همچنین به معضل بیکاری شهرستان اشاره و بیان کرد: اقتصاد مردم شهرستان بر مبنای کشاورزی و صید و صیادی است و توجه جدی به اقتصاد مقاومتی که از تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید و مجلس است انتظار داریم شاهد ورود سرمایه‌گذاران و حل معضل بیکاری در شهرستان باشیم.

فرماندار هندیجان گفت: با ایجاد کمیسیون در فرمانداری و بازدید های میدانی به مشکلات و معضلات موجود در شهرستان واقفیم و باید برای راهکارهای رفع این معضلات چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران شهرستان باید جهادی و بسیجی کار کنند، اظهار کرد: با زمان اداری فعلی و روزمرگی به هیچ جا نمی رسیم. هر کسی که نتواند مطالبات مردم را جواب دهد و کم کاری کند چشم‌پوشی نکرده و با کسی تعارف ندارم.

مودت با بیان اینکه خدمات ارائه‌ شده به مردم شهرستان هندیجان باید متناسب با شان آنها باشد، متذکر شد: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای حل معضل اشتغال و افزایش سطح درآمد مردم  هستیم. اما موانع و مشکلاتی سد راه است که باید تلاش کنیم به‌سرعت رفع شود.

فرماندار هندیجان در پایان به مشکلات موجود در ورزش شهرستان هم اشاره کرد و گفت: ورزش شهرستان چند سال است مشکلات عدیده ای دارد که به صورت دمل چرکین درآمده است اما در حال بررسی و پیگیری این مشکلات هستیم تا بتوانیم آنها را مرتفع کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها