یک خلبان جانباز در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز عباس رمضانی گفت: در یکی از ماموریتهای برون مرزی در 23 مرداد سال 65 در انهدام پادگان سلیمانیه عراق شرکت کردم مجبور به ترک اضطراری شده و از هواپیما به بیرون پریدم.
کد خبر: ۸۸۵۴۰۰۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
امیر سرتیپ دوم خلبان جانباز عباس رمضانی هستم که سال 1352 به نیروی هوایی پیوستم و بعد از سی و هشت سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل شدم.

وی افزود: در یکی از ماموریتهای برون مرزی در 23 مرداد سال 65 در انهدام پادگان سلیمانیه عراق شرکت کردم یکی از بمبها پشت دیوار پادگان خورد و حدود 140 نفر درجا و 60 نفر هم بعدا کشته شدند در آن ماموریت مورد اصابت پدافند هوایی دشمن قرار گرفتم و مجبور به ترک اضطراری شده و از هواپیما به بیرون پریدم که خوشبختانه به دست مخالفان صدام در کوهستان های سلیمانه افتادم و آنها مرا مخفی کردند و بعد لابه لای قافله های قاچاق به میهن اسلامی برگشتم.

سرتیپ دوم خلبان جانباز عباس رمضانی ادامه داد: در آن ماموریت هم گردنم شکست و زبانم لای دندانهایم ماند و چانه ام پاره شد و دست چپم آسیب دید. موقعی که من با چتر پایین می آمدم به سینه کش کوه کشیده شدم و تا کمر به زمین فرو رفتم که به خاطر همین پای راستم آسیب دید و کمر و گردنم هم که در بیرون آمدن از هواپیما شکسته بود در کوبیده شدن به زمین سرم به سنگی برخورد کرد ولی کلاه از سرم نیفتاده بود و این خواست خداوند بود که من شهید نشوم.

ارسال نظرات