دانش آشتیانی گفت: در سند 2030 هیچ الزام و تعهدی برای ایران وجود ندارد و بیشتر به صورت، توصیه ای است.
کد خبر: ۸۸۵۳۹۸۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

دانش آشتیانی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی، خبرگزاری بسیج، در نخستین نشست خبری خود با رسانه ها درباره این موضوع که چه الزامی در اجرای سند2030 یونسکو با وجود مغایرت ها و تعارضاتی که در این سند وجود دارد و طرح مشابه داخلی و بومی کشور با توجه به تذکر رهبر معظم انقلاب در خصوص استحاله و تفوذ فرهنگی و لزوم مراقبت ها و جلوگیری ویژه از این گونه خطرات، وجود دارد، گفت: خود یونسکو و سند2030 هیچ گونه الزام و تعهدی برای کشور ما ندارد.

وی در ادامه افزود: در روال های بین الملل اگر یک سند بخواهد نسبت به یک موضوع، کشور را متعهد کند، باید آن موضوع و سند را بپذیریم و لذا در سند 2030 هیچ الزام و تعهدی برای ایران وجود ندارد و بیشتر به صورت، توصیه ای است.

وزیر آموزش و پروش اظهار داشت: ما نمی توانیم دور خود را حصار بکشیم و بگوییم که ما کاری با دنیا نداریم، ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم، لذا باید در مجامع بین المللی حضور داشته باشم اما حضور ما در مجامع بین اللملی دلیل بر این موضوع نیست، که نفوذ آن ها بر روی کشور ما اتفاق بیوفتد.

دانش آشتیانی پایان متذکر شد: اتفاقا حضور ما در این مجامع باید با حفظ مسائل فرهنگی، شرعی، دینی و با حفظ آداب و رسوم باشد و اگر این گونه حضور داشته باشیم قطعا به نفع خود جمهوری اسلامی است.


ارسال نظرات