نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» خواستار شد
محسن صرامی فروشان گفت:ریل گذاری قانونی برای مناطق آزاد و ویژه را فراهم کنیم و از زاویه هایی که با قانون پیدا کرده ممانعت کنیم. در شرایط کنونی مناطق آزاد می‌تواند تولید داخلی را دچار خسارت کند.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۸۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۳

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مناطق آزاد باید محلی برای توزیع کالای ایرانی  و معبری برای  صادرات کالای ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در شرایط کنونی، محلی برای ارائه برندهای خارجی شده است افزود: مناطق آزاد ویژه اقتصادی، قانون مستقل و خاص خود را دارد . این در حالی است که در مناطق آزاد ویژه برای اینکه بتوانند هزینه هایشان را تامین کنند روند عملیاتی و اجرایی در مناطق آزاد  با قانون زاویه پیدا کرده است. از اینرو انواع کالاهای خارجی اعم از خودروهای گرانقیمت در مناطق آزاد مشاهده می‌شود.

وی عنوان کرد: مناطق آزاد در جهتی بوده است که بتواند  ورود سرمایه گذار خارجی را برای رونق تولید داخلی فراهم آورد.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: آزادسازی قانون ها مناطق آزاد در کل خوزستان  اجرایی می شود و باید عزم جدی و ملی صورت بگیرد تا ریل گذاری  قانونی برای مناطق آزاد و ویژه را فراهم کنیم و از زاویه هایی که با قانون  پیدا کرده ممانعت کنیم. در شرایط کنونی مناطق آزاد می‌تواند  تولید داخلی  را دچار خسارت کند.

 نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه  دولت ها عزم جدی در جهت ترمیم منابع بودجه از طریق مالیات ها را ندارند .

صرامی فروشان در خاتمه افزود: مناطق آزاد موجب شده است که فرصت اشتغالزایی برای نیروهای داخلی از بین برود و شرایط اشتغال برای کالاها و کارگران خارجی را فراهم آورد.

ارسال نظرات