مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی درواکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور در کرمان گفت: در چهارده سال حضور بنده در دانشگاه های مختلف کشور هیچ وقت اینقدر فضا را برای فعالیت تشکل های دانشجویی محدود ندیده بودم.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۵۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از خراسان شمالی ؛ عبد الله امینی فر مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی در واکنش به صحبت دیروز رئیس جمهور در کرمان گفت:باید مطلبی را به خدمت ایشان عرض کنم،معتقدم در این چهار دولت اخیر یعنی دولت های هشتم،نهم،دهم و یازدهم امنیتی ترین فضا را در دانشگاه ها در دولت آقای روحانی داشتیم.

وی ادامه داد:با توجه به تجربه فعالیت در تشکل های دانشجویی در چهارده سال حضور بنده در دانشگاه های مختلف کشور هیچ وقت اینقدر فضا را برای فعالیت تشکل های دانشجویی محدود ندیده بودم.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به برخورد با دانشجویان در سال های اخیر گفت:بارها و بارها در سال های گذشته شاهد تحصنات، تجمعات و حرکتهای دانشجویی در دانشگاه ها بودم،اما هیچگاه اینچنین نبوده که بخواهند دانشجوها را برای مطالبه صنفی-دانشجویی انضباطی کنند و از فشار نهاد های امنیتی استفاده کنند در این دولت دانشجویان فقط به خاطر امضا یک بیانیه صنفی چند بار توسط مجموعه امنیتی فراخوان می شوند.

 امینی فر اضافه کرد:در همین دولت به مسئول تشکل دانشجویی فقط اجازه دعوت سخنرانی را که آنها بگویند می دهند،نشریات را برخلاف قانون ابطال می کنند،بارها و بارها از دانشجویان تعهد می گیرند که حق حرف زدن و اجرای برنامه را ندارند،این ها حقایق این دولت است.

این مسئول تشکل دانشجویی استان در مورد برخورد با تشکل بسیج دانشجویی در این دولت گفت:تشکل ما در همه این چهار دولت(نهم تا یازدهم) نقش مطالبه گری و نقد منصفانه را داشته است و هیچ تعلقی به این چهار دولت نداشته است،اما فشار ها در این دولت بی سابقه است.بنده برعکس صحبت های دیروز آقای رئیس جمهور معتقدم که این دولت امنیتی ترین فضا را برای تشکل ها ایجاد کرده است و نشاط سیاسی در دانشگاه ها به کمترین میزان خود رسیده است.

در پایان امینی فر گفت:آقای روحانی از شما میخواهم با مردم صادق باشید و حقایق را کتمان نکنید

 

انتهای پیام/
ارسال نظرات