خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قوانینی که پیامبران آورده‌اند برای همه اعصار است، گفت: کتاب آسمانی قانون کاملی برای تمام جوامع بشری است.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۵۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جمع سبزپوشان حریم ولایت تیپ 32 انصارالحسین(ع) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه قوانینی که پیامبران آورده‌اند برای همه اعصار است، بیان کرد: کتاب آسمانی قانون کاملی برای تمام جوامع بشری است.

وی افزود: قوانینی که پیامبران آورده اند برای همه اعصار بوده است، مسئله‌ای که غرب و شرق را به تعصب واداشته این است که بدانند علت موفقیت پیامبر (ص) چه بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) را می توان در دو مسئله بیان کرد همان کتاب آسمانی و قانون کلی است که تمام جوامع بشری را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اخلاق خوب پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) با همه انسان‌ها عنوان کرد: در جزیرة العرب تاریکی مطلق وجود داشت و مرکز جهالت بوده است به همین علت بعثت از عربستان شروع شد.

افشاری تصریح کرد: یکی از سئوالاتی که مشرکین جزیرة العرب از پیامبر اکرم (ص) داشتند مسئله مرگ و معاد بود.

وی با بیان اینکه دنیا با آخرت چهار فرق اساسی دارد؛ عالم دنیا متغیر است اما آخرت ثبات دارد، دنیا در حال پیری و فرسودگی است اما آخرت فانی شدنی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: زندگی دنیوی ناخالص است مانند مرگ و زندگی اما عالم آخرت همه اثر زندگی است، دنیا محل کشت و آخرت محل درو کردن است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمود آخرت باطن دنیا است، افزود: در دنیا سرنوشت مشترک و در آخرت سرنوشت اختصاصی داریم به همین دلیل در دنیا امر به معروف وجود دارد و با هم در ارتباط هستیم.

افشاری با بیان اینکه در دنیا بدن و لذت های مادی کارآیی دارند اما در آخرت روح انسان کارآیی دارد، گفت: مجازاتی که برای روح در روایات اهل بیت(ع) بیان شده به سه دسته تقسیم می‌شود که یکی از آنها مجازات قراردادی در دنیا است.

وی عنوان کرد: همچنین مجازاتی که با گناه رابطه تکوینی دارد و مجازات اخروی برای روح تجسم اعمال در آخرت است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات