رزاقی در گفتگو با «بسیج»:

نتوانسته اند پشتوانه مالی کافی را از طریق مالیات فراهم کنند

ابراهیم رزاقی گفت: دولت نتوانسته پشتوانه مالی کافی را از طریق مالیات فراهم کند و عزم جدی هم برای شناسایی فرارهای مالیاتی ندارد.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۴۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه به یک جامعه اسلامی قوام و دوام می دهد در کنار مسائل عقیدتی و معنوی، مسئله اقتصادی است. در یک جامعه اسلامی از زور و غارت خبری نیست و افراد با خواست و اراده خود، قسمتی از اموال خویش را به حاکم اسلامی می بخشند.

وی با بیان اینکه  درآمد حاصل از مالیات، امری مهم و حساس در اقتصاد کشورمان محسوب می شود افزود: امام علی (ع) در برشمردن راه های تقویت یک جامعه اسلامی ، به مالیات هم اشاره کرده اند. دولت اسلامی با اصلاح نظام مالیاتی م یتواند سرمایه ها را در مسیر صحیح هدایت کند و با مالیات گیری درست ، به کار و تولید در جامعه رونق دهد و از اختلاف زیاد درآمدها بکاهد و مانع از خوشگذرانی بی حد و مرز مرفهان نامتعهد، اشرافی و تربیت نایافته جامعه شود.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین تاثیراتی که عدم اخذ مالیات داشته است رشد بی حد  طبقه اشرافی است، متاسفانه این قشر خود را  صاحبان اصلی کشورمان می دانند حتی تصورشان این است که صاحبان اصلی انقلاب هستند.

 رزاقی در خاتمه افزود: دولت نتوانسته پشتوانه مالی کافی را از طریق مالیات فراهم کند و عزم جدی هم برای شناسایی فرارهای مالیاتی ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار