معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد

حرکت عظیم سپاه در کاهش حاشیه نشینی و فاصله طبقاتی

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : اشتغال زایی و حل مشکلات حاشیه نشینی و برطرف شدن فاصله طبقاتی از جمله نتایج مثبت محرومیت زدایی در مناطق محروم هستند که اگر اولویتها توسط مسئولین به فراموشی سپرده نشوند این سه اتفاق خواهد افتاد .
کد خبر: ۸۸۵۳۸۱۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،سعید کاظمی پور معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اقداماتی که در خصوص محرومیت زدایی در حال انجام است، اظهار داشت : بسیج در بحث کمک به وضعیت معیشتی مردم و حل برخی از مشکلات و زیرساخت ها مدتها کارهایی را شروع کرده است که این کارها عمدتا دارای رویکرد محرومیت زدایی هستند .
وی گفت : طی ابلاغی در ۴ ماه گذشته سه نقطه محروم از استان که دارای حداقل جمعیتی چند هزار نفری هستند و مردم آن ها دارای مشکلاتی برای ادامه زندگی می باشند را انتخاب کردند تا برخی از مشکلات مردم این دهستان ها را برطرف کنند .
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در شهرها خاطر نشان کرد : مردم بسیاری از این دهستان ها به دلیل مشکلاتی به سوی شهرها مهاجرت کرده اند و در حاشیه شهر ها سکونت دارند که با رفع مشکلات این دهستان ها مطمئنا ها به زادگاه خود برخواهند گشت .
کاظمی پور ادامه داد : بر همین اساس قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه شکل گرفت و هم اکنون چندین نفر از همکاران ما در این دهستان ها مشغول به فعالیت هستند و روی چند موضوع کارهای کارشناسی انجام شده است که من بعد باید این کارها را دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم .
وی با اشاره به مسائل و مشکلات زیرساختی در دهستان ها یادآور شد : در این دهستان ها باید زیر ساخت های لازم برای مسیرها ، آب آشامیدنی و کشاورزی ، مدرسه ،مسجد و اماکن عمومی فراهم شود .
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد : در بحث مسائل فرهنگی هم باید از روحانیون و طلبه ها استفاده شود و همچنین تعدادی از فرزندان آن دهستان هم به زادگاه خود برگردند تا ضمن حل احکام دینی برخی دیگر از مشکلات مردم را با همیاری و همکاری خود در منطقه حل نمایند .
کاظمی پور اشتغال و معیشت مردم را نیز از موضوعات مهم و اساسی دانست و توضیح داد : مردم برای ماندن در یک نقطه نیازمند شغل پایدار هستند ؛ بخشی از مردم دارای شغل های سنتی دامداری و کشاورزی هستند که قابل حل است و بخشی دیگر هم به فرآوری محصولات کشاورزی و دامی و صنایع دستی بپردازند که باید آموزش های لازم صورت گیرد تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند .
وی بیان کرد : در بحث سلامت هم باید در این دهستان ها اقداماتی صورت بگیرد ؛ اکنون خیلی از روستاها و مناطق محروم  ما دارای خانه بهداشت و یکسری افراد آموزش دیده هستند اما با این وجود بعضا در برخی مناطق بیماری های خاصی وجود دارد که این بیماری ها باید شناسایی و ریشه یابی شوند تا در صورت امکان اگر اقدامات خاصی باید صورت بگیرد انجام شود .
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه افزود : باید در خصوص مباحثی همچون طب اسلامی و ایرانی به مردم برای پیشگیری از بیماری آموزه هایی داده شود و همچنین در خصوص تحصیل دانش آموزان با وجود آموزش و پرورش عشایری و روستایی در این مناطق باز حق مطلب فراهم نمی شود بنابراین باید راهکارهای متناسب  با وضعیت دانش آموزان آن دهستان ها پیدا شود که دارای هزینه کم و تاثیر زیاد باشد .
کاظمی پور تصریح کرد : در چند ماه گذشته جلساتی با ادارت و سازمان های متولی برای حل این مباحث برگزار شده است و سه دهستان به نام های نرگسان از منطقه محروم عنبرآباد ، ناصریه از شهرستان ریگان و تکاب از شهداد معرفی شده اند که باید در این دهستان ها کارهایی انجام شود .
وی با بیان این که بعد از بررسی های اولیه و کارشناسی های انجام شده ، برای انجام کار باید سه محور اصلی مورد پیگیری قرار گیرند ؛ ادامه داد : حضور مردم یکی از این محورهای اساسی است زیرا اگر مردم احساس کنند که مشکلات برداشته می شوند قطعا ماندگاریشان در دهستان ها بیشتر می شود و حتی به ما قول داده اند که کسانی هم از این دهستان ها مهاجرت کرده اند به آن جا بازگردند .
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : اگر به اصول اولیه انقلاب و اهدافی که امام (ره) در بحث محرومیت زدایی داشتند برگردیم خواهیم دید که انقلاب ما انقلاب محرومین بود و ادارات و کسانی که متولی این امر هستند باید بدانند که با گذشت ۳۷ سال از انقلاب هنوز روستاهایی هستند که آب خوردن مردم آن ها از آب باران است.
کاظمی با اشاره به مباحث داغ انتخاباتی در روزهای گذشته افزود :جالب است که در این روز ها که به صحبتهای کاندیدهای ریاست جمهوری گوش می دهیم بعضا برخی ادعاهای بی پایه و اساسی می کنند و می گویند در کشور هیچ روستای ۲۰ خانواری مشکل آب ندارند ؛ در حالی که به عینه روستاهایی را مشاهده کرده ام که با وجود صد خانوار آب خوردن نداشتند و این ها همه غفلت مسئولین در طول این ۳۷ سال را نشان می دهد  
وی توضیح داد : حال اگر مردم و مسئولین با ما همکاری لازم را داشته باشند مطمئنا با هزینه کمی می توانیم بسیاری از دغدغه و مشکلات مردم محروم این دهستان ها را برطرف کرده و حداقل هایی را که مردم برای زندگی نیاز دارند در اختیارشان قرار گیرد .
معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : اشتغال زایی و حل مشکلات حاشیه نشینی و برطرف شدن فاصله طبقاتی از جمله نتایج مثبت محرومیت زدایی در مناطق محروم هستند که اگر اولویتها توسط مسئولین به فراموشی سپرده نشوند این سه اتفاق خواهد افتاد .
کاظمی پور در پایان عنوان کرد : اکنون آمارهای رسمی حدود ۱۱ میلیون نفر حاشیه نیشین و آمار غیر رسمی جمعیت ۱۶ میلیون نفر را حاشینه نشین اعلام می کنند بنابراین این موضوع قطعا نیاز به رسیدگی و برنامه ریزی مسئولین و نگاهی که آن ها به مناطق محروم دارند برمی گردد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار