محسن صرامی فروشان گفت: در جهت اطمینان از صحت و کامل بودن اطلاعات و همچنین مقایسه پذیر بودن اطلاعات بانک ها بحث نظارت بانکداری و داشتن مبنای مشخص جهت تهیه صورت های مالی بانک ها امری ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۹۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶
مبنای مشخص جهت تهیه صورت های مالی بانک ها امری ضروری است/ فاقد تصویر

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  در جهت اطمینان از صحت و کامل بودن اطلاعات و همچنین مقایسه پذیر بودن اطلاعات بانک ها بحث نظارت بانکداری و داشتن مبنای مشخص جهت تهیه صورت های مالی بانک ها امری ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه کارکرد بانک مرکزی به موجب قانون پولی و بانکی کشور مشخص شده است افزود: وظایف و اختیارات بانک مرکزی مصوب تیرماه 1351 به صراحت جایگاه بانک مرکزی در نظام اقتصادی کشور و نوع روابط آن با دولت و تصمیم گیرندگان اقتصادی را مشخص کرده است.

وی در ادامه افزود: در ماده 14 قانون پولی و بانکی کشور، به منظور حسن اجرای نظام پولی کشور به بانک مرکزی اختیار داده که در امور مالی و بانکی دخالت و نظارت کند که می توان به تعیین نسبت و نرخ سپرده قانونی، تعیین میزان حداقل و حداکثر بهره ، نرخ رسمی تنزیل مجدد و بهره وام ها به حوزه سیاستگذاری پولی که به حوزه نظارتی بانک مرکزی ارتباط پیدا می‌کند اشاره کرد.

صرامی فروشان در خاتمه افزود:  در صورتی که بانک مرکزی بر وضع حسابداری بانک ها اصرار دارد گروهی شامل کارشناسان داخلی و مشاوران خارج از بانک به منظور بازنگری در روش های فعلی تعیین شود. این در حالی است که امکان بازنگری مستمر و به روز کردن این ضوابط فراهم شود.

 

ارسال نظرات