خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

جلوی قاچاق کالا از گمرک و مناطق آزاد کشور گرفته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کالاهای خارجی در بازار فراوان به چشم می‌خورد و هنوز مسئله قاچاق حل نشده است؛ باید جلوی قاچاق کالا از گمرک و مناطق آزاد کشور گرفته شود و فروش اجناس داخلی در سر تا سر کشور تسری پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۹۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر، اظهار داشت: در دین مقدس اسلام،چهارده قرن پیش همه روزها؛ روز کار و کارگر از طرف پیشوایان دینی علیه السلام اعلام شده است.

وی افزود: در دین مبین اسلام کار جزء عبادات است و ضمن تمجید برای کار و کارگر تشویقات فراوانی شده است که در هیچ مسلک و مرامی اینطور نیست.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مسئله بیکاری به یکی از معضلات مهم کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به خاطر پاره‌ای از ضعف مدیریت‌ها و اشکالاتی که در مملکت وجود دارد این معضلات هنوز حل نشده و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها در این رابطه توصیه‌هایی کرده اند، باید هرچه زودتر این معضل بیکاری حل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیکاری جوانان، خصوصاً فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها را صدمه ای جبران ناپذیر به کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه قدرت خرید مردم در سال های اخیر کم شده است، استفاده از کالاهای خارجی منجر به راکد شدن بازار داخلی شده و در نتیجه بیکاری جوانان کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به ورود چشمگیر کالاهای خارجی از گمرک و مناطق آزاد، اظهار داشت: قاچاق اجناس خارجی به طور کامل ریشه کن نشده است، عده ای در ظاهر صحبت می کنند و شعار می‌دهند ولی در عمل خبری نیست و می‌بینیم کالاهای خارجی در بازار فراوان بوده و هنوز مسئله قاچاق حل نشده است؛ باید جلوی قاچاق کالا از گمرک و مناطق آزاد کشور گرفته شود و فروش اجناس داخلی در سر تا سر کشور تسری پیدا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، مصرف تولیدات داخلی را مستلزم فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد: شما عزیزان، کارگران و کارآفرینان محترم تلاش کنید تولید را افزایش دهید، بالاخره مشکلات رکود حل خواهد شد و دستور مقام معظم رهبری است که جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی گرفته شود و کالاهای داخلی مصرف گردد و اگر این وضعیتی که در تبریز بوجود آمده؛ اصناف و کسبه این شهر از فروش کالاهای خارجی خودداری می‌کنند به سایر شهرهای کشور نیز تسری پیدا کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه تنها تشکیل جلسات کافی نیست، گفت: امسال از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و باید این سال متفاوت از سال‌های گذشته باشد و فرقی آشکار، هم در تولید و هم در اشتغال ایجاد شود که این از انتظارات و مطالبات رهبری و ملت است و امیدواریم این مطالبات محقق شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به هجمه‌های دشمنان در ایجاد اختلاف بین مردم و نظام تاکید کرد: دشمنان در تلاش هستند از راه هجمه فرهنگی، تضعیف اقتصاد کشور و ایجاد نومیدی در جامعه، اختلاف ایجاد کرده و مردم را نسبت به نظام اسلامی سست کنند.

وی در ادامه الطاف الهی را همیشه شامل حال ملت ایران دانست و افزود: همیشه مردم ایران با حضور پرشور و شرکت در راهپیمایی‌ها ۲۲ بهمن وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی نشان می‌دهند و حالا که در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری واقع شده ایم، خواهیم دید که مردم باز هم باشور در انتخابات شرکت خواهند کرد.

نماینده امام خامنه ای (دام ظله) با تاکید بر انتخاب آگاهانه مردم در انتخابات پیش رو، گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند؛ که اصلح، دلسوز، دیندار و متعهد، افرادی که اهل شعار نیستند و اهل عملند، تابع فرامین رهبری که دلسوز است، به سخنان نائب امام زمان (عج) گوش فرا می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار