کوچکی نژاد در گفتگو با «بسیج»:

رژیم صهیونیستی تهیه کننده سند2030 است/ این سند با مباحث فرهنگی و اخلاقی ما در مغایرت است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اولین تهیه کننده سند 2030 و ریشه آن رژیم صهیونیستی و اسرائیل است؛ یعنی آنها بر روی این سند کار کرده اند.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۴۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند2030 اظهار داشت: سند آموزشی 2030 متعلق به سازمان بین المللی یونسکو است که کشورهای دنیا از این سند استفاده کنند.

وی افزود: سند 2030 در حقیقت یک سیستم آموزشی فرهنگی است که با فرهنگ و نوع آموزش کشور ما تعارض دارد ضمن اینکه ما سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را داریم که یک سند بسیار جامعی است و در قانون برنامه ششم هم تاکید کرده ایم که تمام فعالیت های آموزش و پرورش باید در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سند 2030 برای ما الزام آور نیست یعنی ما ملزم به اجرای مواردی که آنها در بخش های تعلیم و تربیت و بحث های مختلف برای ما تاکید دارند نیستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اولین تهیه کننده سند 2030 و ریشه آن در رژیم صهیونیستی و اسرائیل است؛ یعنی آنها بر روی این سند کار کرده اند. 2030 نوعی از آموزش ها را مطرح می کند که با مسائل فرهنگی، پرورشی، اخلاقی کشورمان و مسائلی که در غرب رایج است و می گویند باید در ایران هم اجرا شود مغایرت اساسی دارد.

کوچکی نژاد گفت: قانون اساسی و فرهنگ ما این سند را نمی پذیرد بنابراین 2030 با مباحث فرهنگی و پرورشی ما مغایرت کامل دارد البته در بعد تبادلات و یافته های علمی مشکلی وجود ندارد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: وزیر آموزش پرورش برای اجرایی شدن سند2030 کمیته ای تشکیل داده که بنده در کمیسیون تلفیق به ایشان تذکر دادم. این سند مورد توافق ایران نیست و ما هم نمی پذیریم. اگر متوجه شویم که وزیر آموزش و پرورش همچنان می خواهد این کار را انجام دهد قطعاً با ایشان برخورد می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار