همزمان با روز پاسدار، سبزپوشان سپاه ناحیه تربت حیدریه با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۴۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این دیدار حجت الاسلام عصمتی با تبریک روز پاسدار، نام گزاری این روز را حاصل تشخیص و درایت فوق العاده حضرت امام خمینی (ره) بیان کرده و گفتند: انتخاب روز ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار به این معنی و مفهوم است که منشور پاسداری با فکر و هدف و مقصد امام حسین(ع) گره خورده و به همین خاطر ضرورت خاصی دارد تا در چنین مجموعه ای فکر و شخصیت و سیره اباعبدالله الحسین بیشتر مورد توجه و تاکید قرار بگیرد، چرا که اباعبدالله الحسین برای دنیا و کار های دنیا حرف دارد.
 
وی افزود: کربلا تنها انفجار احساسات نبود، عقلانیت در کربلا بسیار فوق العاده بود که هرکدام برای خود مباحثی جداگانه و درخور توجه دارد. اینکه برخی ها می گویند واقعه عاشورا با عقل قابل درک نیست و حرکتی صرفاً عاشقانه برای خداست حرف درستی نیست.کاری که در واقعه کربلا توسط امام حسین (ع) انجام شد دارای ویژگی های خاصی است. در کربلا کارها براساس حساب و عقل بوده و امروز هم هرچه قدر فکر کنیم و درباره خصوصیات آن حرف بزنیم کم است و گذر روزگار عقل محور بودن آن را پیش از پیش نشان می دهد.
 
خطیب جمعه تربت حیدریه ادامه داد: بسیاری از احکام در زمان رسول خدا(ص) موضوع آن، پیش نیامده بود و در زمان امام علی (ع) هم به دلایل مختلف زمینه بیان آن پیش نیامد و چه بسا بسیاری از احکام راهم نتوانستند بیان کنند و برای تربیت نسلهای آینده و گروه های مختلف نیاز بود، به واسطه نهضت امام حسین (ع) و پیدایش مکتب های صادقی و باقری بعد از در بین شیعیان و مسلمانان تروج و گسترش یافت.
 
حجت الاسلام عصمتی در پایان نهضت عاشورا را سند مظلومیت شیعه بیان کرد و گفت : امام حسین (ع) کاری کرد که مظلومیت شیعه برای همیشه معلوم و مکاتب جعفری و باقری برای تربیت نسل مسلمان شیعه شکل گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها