در جلسه ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر تربت‌جام مطرح شد؛

هر فروشگاهی که با تذکر شفاهی و کتبي شئون اسلامي را رعايت نکند پلمپ می‌شود/ بازاریابی شبکه‌ای به اقتصاد مقاومتي ضربه می‌زند/ راه‌اندازی گشت‌های تذکر لسانی امربه‌معروف ونهی از منکر بسیج در پارک‌ها

گشت‌های تذکر لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر بسیج در بوستان‌ها و پارک‌های تربت جام راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۵۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دادستان شهرستان تربت‌جام  امروز در جلسه ستاد احياء امربه‌معروف و نهي از منکر شهرستان تربت‌جام بيان داشت: ترويج فريضه الهي امربه‌معروف و نهي از منکر بر آحاد مردم و دولتمردان يک وظيفه است.

*هر فروشگاهی که با تذکر شفاهی و کتبي شئون اسلامي را رعايت نکند پلمپ می‌شود

قنبري راد افزود: اگر در بازار فروشگاهي بخواهد ترويج بی‌بندوباری و اشاعه فرهنگي غربي را عرضه کند پس از تذکر شفاهی و کتبي در صورت عدم رعايت توسط دستگاه قضايي پلمپ می‌شوند.

وی ابراز داشت: اگر بازرسان اصناف در حوزه نظارت بر بازار به موارد مجرمانه برمی‌خورند اعلام تا بر اساس قانون با متخلفان برخورد شود.

وي ادامه داد: ريشه برخي مشکلات در جامعه سيستم اداري و بانکداري است که نظارت کاملي اعمال نمی‌شود و وام دريافتي توسط مردم در غير مسير واقعي مصرف می‌شود که لازم است بافرهنگ سازي و آگاهي مردم به فقه اسلام اين مسائل حل شود.

دادستان تربت‌جام با اشاره به امربه‌معروف و نهي از منکر در ادارات تصريح کرد: اگر کارمند يک اداره تذکر بجا و قانوني به رئيس مجموعه بدهد و سپس مورد تهديد مدير قرار گيرد رئيس تا انفصال‌ازخدمت مورد پيگرد قانوني قرار می‌گیرد لذا مسئولان اجرايي ملزم به اجراي قانون می‌باشند.

*بازاريابي شبکه‌ای به "اقتصاد مقاومتي" ضربه می‌زند

در ادامه امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به عرضه محصولات فرهنگي در بازار گفت: برخي فروشندگان محصولات فرهنگي به‌طور مخفيانه و غیرمستقیم اقدام به عرضه محصولات غيراخلاقي، خلاف نظام و انقلاب می‌کنند که لازم است به‌طور محسوس و نامحسوس کنترل شود.

حجت‌الاسلام طاهري افزود: بازاريابي شبکه‌ای به "اقتصاد مقاومتي" ضربه می‌زند که معلوم نيست اين بازاريابان محصولات داخلي يا خارجي عرضه می‌کنند که بايد نظارت کامل اعمال گردد که آيا دلالي می‌کند و یا به نفع مشتري تلاش می‌کنند.

وي با تأکید بر برگزاري کلاس‌های آموزش فقه بازار خاطرنشان کرد: بازاريان براي رعايت مسائل اسلام نيازمند آموختن فقه بازار هستند که اين کار موجب برکت به زندگي و کسب‌وکار می‌شود و حرکت‌های فرهنگي بايد توسط بازاريان و مجمع صنفي پيگيري شود.

امام‌جمعه تربت‌جام یادآور شد: توليد و اشتغال مهم‌ترین معروف در سال جاري است که مراکز آموزش عالي و عمومي به‌صورت عملياتي براي اشتغال جوانان و حرفه‌آموزی ورود پيدا کنند.

طاهري خطاب به اعضاي ستاد عنوان داشت: مصوبات جلسات ستاد احياء امربه‌معروف و نهي از منکر در شهرستان قانون هست و لازم‌الاجرا است و اگر تذکرات عملي نشود از طريق مجاري قانوني قابل‌پیگیری است.

*راه‌اندازی گشت‌های تذکر لسانی امربه‌معروف و نهی از منکر بسیج در پارک ها

در ادامه فرمانده سپاه تربت‌جام گفت: گفتمان سازي امربه‌معروف و نهي از منکر در شهرستان مغفول مانده است و لازم است دستگاه‌های فرهنگي به‌صورت عملياتي براي احياي اين فرضيه الهي وارد ميدان شوند.

ابوطالب جوان تصريح کرد: بسيج در دو بوستان بزرگ شهر براي اجراي فريضه امربه‌معروف ورود پیداکرده است که در بوستان شهداي گمنام فعاليت شروع و اما در پارک گل‌ها منتظر واگذاري فضاي مناسب از سوي شهرداري هست.

وي با اشاره به راه‌اندازی اکیپ‌های گشت امربه‌معروف در سطح شهر خاطرنشان کرد: ادارات عضو ستاد امربه‌معروف لازم است نیازهای اکیپ‌های گشت را فراهم نمايند که به‌صورت ميداني به ترويج لساني امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه ادامه دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها