روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: سپاه پاسداران برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آماده هرگونه جانفشانی است.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۴۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع) بیانیه‌ای به مناسبت ولادت امام حسین(ع)  و روز پاسدار صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
 
حضرت ابا عبدالله الحسین عليه السلام به عنوان روز پاسدار و تجلیل از سپاه توسط حضرت امام خمینی(ره) بسیار معنادار و نشان دهنده ارزش‌ها و فضیلت‌های این نهاد مقدس و پیوند آن با نهضت حسینی بوده و بیانگر این حقیقت است که سپاه با الهام از فرهنگ جاودان عاشورا و عبرت از حقایق تاریخی اسلام و آنچه موجبات حادثه کربلا را فراهم آورد، با درک درست و دقیق از مقتضیات فراروی انقلاب و میهن اسلامی همواره در صحنه مأموریت‌های خود حضوری به موقع، موفق و فداکارانه داشته است؛ همچنين هفته عقيدتي سياسي در سپاه و ايام سالگرد شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري(ره) گرامي باد.
 
امام راحل عظيم الشان(ره) در پيام خويش فرمودند:" روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است. پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی بنی امیه نجات داد. رژیم منحط بنی امیه می‌رفت تا اسلام را رژیم طاغوتی، و بنیانگذار اسلام را بر خلاف آنچه بوده معرفی کند.
 
معاویه و فرزند ستمکارش به اسم خلیفه رسول الله با اسلام آن کرد که چنگیز با ایران؛ و اساس مکتب وحی را تبدیل به رژیم شیطانی نمود. اگر فداکاری پاسدار عظیم الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران بزرگ و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان بنی امیه و رژیم ظالمانه آنان وارونه معرفی می‌شد، و زحمات نبی اکرم - صلی الله علیه و آله - و اصحاب فداکارش هدر می‌رفت."
 
لذا نامگذاری خجسته میلاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین عليه السلام به عنوان روز پاسدار علاوه بر آنکه ترجمان پیوند مستحکم پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورای در کربلا و پیمان جاودانه آنان با فرهنگ و ارزش‌های نهضت حسینی است بر آمادگی همه جانبه، مستمر و هوشمندانه سپاه برای دفاع عاشورایی از آرمان‌ها و دستاوردهای سترگ انقلاب و منافع و مصالح ایران اسلامی دلالت دارد. 
 
تدبیر راهبردی و اقدام سرنوشت ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بیانگر هوشمندی و افق بلند دید آن حضرت از تحولات، خطرات و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی، درآستانه سي و نهمين سال، اهمیت و فلسفه خود را به گونه‌ای مضاعف نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که همچنان می‌توان کلام نورانی آن عزیز سفر کرده را فریاد زد که "اگر سپاه نبود کشور هم نبود".
 
مهار توطئه‌های ضد‌انقلاب و گروهک‌های تجزیه‌طلب و برانداز و خنثی‌سازی چندين‌ کودتای آمریکایی- صهیونیستی در ماه‌ها و سال‌های اولیه پیروزی انقلاب كه حتي تا فتنه 88 ادامه داشت، مقابله حماسی با تهاجم وحشیانه ارتش بعثی صدام در جنگ تحمیلی 8 ساله، مشارکت و نقش‌پذیری در عرصه‌‌ سازندگی و رفع محرومیت از چهره‌‌ کشور پس از دفاع مقدس آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و استکبار، تلاش همه‌جانبه و فاخر در ارتقاء توان بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور، دستیابی به ساختار و سامانه‌های نوین و بومی نظامی که قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر را هراسان ساخته و  نیز مصاف با جنگ نرم و نبرد اطلاعاتی دشمنان و عقیم ساختن اهداف آنان در فتنه‌های 78 و 88 در کنار ده‌ها صحنه حساس و حیاتی دیگر، تنها بخشی از جلوه‌های حضور عاشورایی و تعیین‌کننده سپاه در راستای تحقق به رسالت و مأموریت‌های خطیر قانونی و انقلابی آن به شمار می‌رود.
 
سپاه شجره طیبه‌ انقلاب اسلامی و پاسداران آیات الهام بخش مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و یادآور شجاعت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس اند. ‌رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه اي عزيز(مدظله العالي)و ملت شریف ایران، سپاه را «عمود خیمه انقلاب اسلامی» و برخوردار از نقش غیر قابل انکار در روند پیشبرد و حرکت رو به جلوی نظام اسلامی می‌دانند و بر‌خلاف تصور بدخواهان و برغم هجمه‌های سهمگین تبلیغاتی امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه و صهیونیسم در اجرای مأموریت‌های محوله گامی پس نگذارده و همراه با سایر نیروهای مسلح مدافع کشور همچنان هرگونه تهدید علیه ایران اسلامی را با پاسخ‌های قاطع‌، سخت و پشیمان‌کننده مواجه خواهند ساخت.
 
در حال حاضر نيز تردیدی نیست آنچه باعث کلید خوردن سناریوی سپاه‌هراسی و تخریب و تضعیف نقش‌آفرینی‌های این نهاد انقلابی در عرصه‌های نیاز نظام و کشور شده، موفقیت‌ها و قابلیت‌های ممتاز و تابناک این نهاد در صحنه عمل و اقدام است که علاوه بر    استحکام‌بخشی به بنیان دفاعی و توان بازدارندگی کشور اهداف و برنامه‌های پیچیده و خطرناک دشمنان که در زمینه‌های مختلف علیه ملت ایران طراحی شده ‌را عقیم و با شکست مواجه ساخته است.
 
پیوند و تعامل راهبردی و تزلزل ناپذیر سپاه با حوزه صنعت دفاعی کشور و سایر نیروهای مسلح نماد یکپارچگی و اراده واحد و مستحکم قوای دفاعی و مسلح ایران اسلامی برای مقابله با تهدیدات فراروی میهن است چرا که ‌وحدت، همدلی و همزبانی نیروهای مسلح و مردم و مسؤلان نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه عظیمی است که پشتوانه اقتدار و تداوم حرکت رو به پیشرفت ایران اسلامی در فتح سنگرهای کلیدی جهان در عرصه‌های مختلف علم و فن‌آوری و جایگاه تاثیرگذار بین‌المللی به شمار رفته و در این بین سپاه پاسداران انقلاب همواره نقش پیشتازانه‌ای را ایفا کرده ‌است.
 
مردمی بودن سپاه و اتصال آن به اقیانوس بیکران ملت ایران در کنار وحدت، هماهنگی و هم افزایی دیرین بین این سازمان با سایر نیروهای مسلح؛ شبکه دفاعی کشور را آسیب ناپذیر و در طریق اقتدار، صلابت و استحکام روز افزون قرارداده و موجب ارتقاء  روز افزون قدرت بازدارندگی آن شده است.
 
پاسداران سلحشور و غيور انقلاب اسلامی در خراسان رضوي اعلام مي دارند كه در كنار ملت هميشه سرافراز اين بار نيز از آزمون سرنوشت ساز "انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي" با بهره‌گیری از تجارب و توانمندی‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز و برخورداری از توان فزاینده دفاعی و ظرفیت‌های مدیریت جهادی و تحول گرا و به مدد هوشمندی و هوشیاری همه جانبه خود سربلند خواهيم بود و با تبعیت محض از فرامین و منویات ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تحت توجهات و عنايات حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آماده هرگونه جانفشانی بوده و به فضل خداوند اجازه نخواهد داد، خیمه گاه انقلاب از سوی جبهه معاندین نظام مورد تهدید و تعرض قرار گیرد. ان شاءالله

ارسال نظرات
پر بیننده ها