آیت‌الله تلخابی:

شاخص‌های مطرح شده توسط رهبری راهکار انقلابی ماندن جامعه است/کاندیداها باید نگاهشان به داخل باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شاخص‌های رهبری در انتخابات آتی برایمان حجت است، گفت: باید ارزش های انقلاب اسلامی زنده شود و یکی از راه های دستیابی به این مهم، به دست گرفتن مسئولیت‌ها توسط افراد ارزشی است.
کد خبر: ۸۸۵۳۶۴۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛آیت‌الله دکتر مجید تلخابی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش «حکمت مطهر» که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در اراک برگزار شد، با طرح این سوال که چرا فردی به مانند «زبیر» که از عزت و جایگاه خاصی برخوردار بود مثال عاقبت به شری می‌شود؟ گفت: برای همیشه زمان‌ها این بایستی برای ما درس باشد. «زبیر» کسی بود که در زمان پیامبر اسلام(ص) یار و یاور حضرت محمد(ص) در مسیر ترویج و حراست از اسلام بود.

وی افزود: «زبیر» سابقه روشن و غنی داشت و زبانزد خاص و عام بود ولی از اوج عزت با اقداماتی که کرد به جایی رسید که امام محمد باقر(ع) درباره وی فرمود«ائمه کفر چهار تن بود که یکی از آن‌ها "زبیر" بود». یکی از دلایل این امر این بود که «زبیر» به همراه «طلحه و عایشه» جنگ جمل را به راه انداخت. «زبیر» ترغیب کننده مردم برای حضور در جنگ و جنگیدن با حضرت علی(ع) بود و اگرچه در جنگ شرکت نکرد ولی زمانی که خود متوجه اشتباهش شد مردم را نیز نسبت به این امر آگاه نکرد.

وظیفه ما ترویج ارزش‌های اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کسی اعتقادات مردم را خراب کند راه توبه اصلاح اعتقاد و ذهنیت مردم است و صِرف اینکه توبه کند کفایت نمی‌کند. همانگونه که ترویج انحراف آسیب زننده است ترویج ارزش‌های امری ضروری است. لذا وظیفه تک تک ما ترویج مقدسات، اعتقادات، ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی است.

ارزش‌ها در انقلاب اسلامی باید زنده شود

آیت‌الله تلخابی با بیان اینکه گرچه جنگ جمل در نبود «زبیر» شکل گرفت ولی او پایه‌ریز فتنه‌ها و انحرافاتی شد، که تا به امروز در جامعه اسلامی شکل گرفته است، گفت: وظیفه ما مقابله با انحرافات و ترویج ارزش‌هاست. بحث بنده صرفا سیاسی نیست بحث بر سر این است که در این انقلاب بایستی این ارزش‌ها زنده شود و یکی از این راه‌ها به دست گرفتن مسئولیت‌ها توسط افراد ارزشی است.

کاندیداها باید نگاهشان به داخل باشد

وی افزود: براساس شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند می‌توان افراد ارزشی را تشخیص داد، یکی از این شاخصه‌ها براساس سخنان مقام معظم رهبری این است که کاندیداها نگاهشان به داخل باشد و تشخصیص اینکه کدام کاندیدا به این مهم عمل می‌کند بر عهده ما است. ما زیر پرچم ولایت فقیه سینه می‌زنیم و شاخص‌هایی که ایشان برایمان تعیین می‌کند حجت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران گفت: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود فرمودند«به دنبال کسی باشید که شعار محرومان را می‌دهد» این نکته بسیار مهم است چراکه این سخن بایستی جزو شعارهای اصلی مسئولان باشد. شعار باید باشد تا ان شاءالله زمینه عمل به آن هم وجود داشته باشد.

آیت‌الله تلخابی با اشاره به بخش دیگر سخنان مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اینکه برخی می‌گویند ما سایه جنگ را از سر مردم دور کردیم اینگونه نیست چراکه سایه شوم جنگ را حضور مردم از سر مملکت ما دور کرد. مقام معظم رهبری شاخصه‌ها را برایمان مشخص می‌کند و ما باید هوشیار باشیم.

وظیفه ما تقویت جریان انقلاب و نیروهای ارزشی است

وی افزود: وظیفه داریم جریان انقلاب و نیروهای ارزشی را تقویت کنیم، تخریب طرف مقابل را جایز نمی‌دانیم کاری نداریم که دیگران این کار را انجام می‌دهند یا خیر؟ ما به عنوان یک فرد و جریان مذهبی عمل و حرکت می‌کنیم و اگر اشتباه کنیم تمام خط خراب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نقاط قوت ما بسیار است که نیاز به تخریب طرف مقابل نباشد. آنچه مهم است ترویج ارزش‌ها و ترویج نگاه نیروهای انقلاب است. نباید دین مردم را خراب کنیم. ما هم تولی و هم تبری داریم و همانگونه که محبت به اهل بیت(ع) داریم نسبت به آن‌هایی که نسبت به اهل بیت(ع) حرمت شکنی می‌کنند، موضع گرفته و محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله تلخابی ادامه داد: باید دقت کنیم براساس شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند مصداق را مشخص و پس از آن تبلیغ در راستای جریان انقلاب داشته باشیم. همه موظف هستیم در انتخابات حضور داشته باشیم. بایستی از فرصت موجود استفاده کنیم و از فضای شور انتخاباتی که در جامعه حاصل شده بهره بگیریم و به تقویت انقلاب و باورهای دینی جامعه بهره گیریم.

وی افزود: دین در این انقلاب زنده می‌ماند و ان شاءالله انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و پرچم به دست باکفایت مقام معظم رهبری به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری نیروهای انقلاب به یک نقطه واحد خواهند رسید.

گفتنی است در انتهای این همایش از تعداد 40 نفر از مربیان عقیدتی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه اراک به پاس یک سال تلاش و زحماتشان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات